آفتاب

برخورد خشونت‌آمیز پلیس مکزیک با معترضان به قتل 43 دانشجو

برخورد خشونت‌آمیز پلیس مکزیک با معترضان به قتل 43 دانشجو

در پی تظاهرات هزاران نفری معترضان در پایتخت مکزیک، نیروهای امنیتی با سرکوب تظاهرکنندگان اقدام به بازداشت ده‌ها تن کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، پلیس مکزیک با معترضانی که در پایتخت تظاهرات کرده بودند، درگیر شد. این معترضان خواستار انجام تحقیقات کامل در خصوص مفقود شدن 43 دانشجو در ماه سپتامبر سال گذشته بودند.

درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی در جریان پنجمین ماه مفقود شدن دانشجویان رخ داد. 43 دانشجوی مفقود شده در یک دانشکده آموزشی واقع در جنوب غربی مکزیک در ایالت گوئررو مشغول به کار بودند.

هزاران نفر با شرکت در این تظاهرات بنرهایی با تصاویر دانشجویان مفقود شده حمل می‌کردند و والدین آنها اعتراضات را رهبری می‌کردند. سخنگوی خانواده دانشجویان، مفقود شدن آنها را جنایت دولتی توصیف کرد که نباید این بی‌مجازات باقی بماند.

در ابتدا تظاهرات کاملا صلح‌آمیز بود اما پس از آنکه گروهی از مردم به سمت ایستگاه‌های مترو حرکت کردند، اعتراضات به خشونت کشیده شد.

به نوشته روزنامه مکزیکی میلنیو، پلیس گروهی از جوانان که صورت‌های خود را با ماسک پوشانده بودند خواست تا چهره‌های خود را نشان دهند اما پس از امتناع آنها حدود شش تن که اکثراً نوجوان بودند، بازداشت شدند.

ناپدید شدن 43 دانشجو در مکزیک موجی از اعتراضات را در این کشور به راه انداخت و مردم خواستار برقراری عدالت و مقابله با پلیس‌های فاسد شدند.

تحقیقات مستقلی که دسامبر گذشته منتشر شد نشان می‌دهد که پلیس فدرال مستقیماً در حمله علیه دانشجویان و تحویل آنها به یک باند تبهکار دست داشته است. گفته می‌شود که باند تبهکار نیز دانشجویان را سوزانده و بقایای آنها را در رودخانه ریخته است.

انتهای پیام

کد N747203

وبگردی