آفتاب
رجبی اعلام کرد:

تولید آثار هنری با محوریت خاندان صفوی در اردبیل/ راه اندازی بوستان هنر

تولید آثار هنری با محوریت خاندان صفوی در اردبیل/ راه اندازی بوستان هنر

اردبیل – سرپرست حوزه هنری استان اردبیل گفت: سال آینده آثار هنری فاخر با محوریت خاندان صفوی در این استان تولید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر رجبی ظهر چهارشنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه به خلاهای مطالعاتی در خصوص خاندان صفوی به ویژه شیخ صفی الدین اردبیلی  تاکید کرد.

وی با بیان اینکه افکار، دیدگاه ها و جایگاه این شخصیت آنطور که باید مطالعه و معرفی نشده است، اضافه کرد: حوزه هنری در نظر دارد در زمینه شناخت بیشتر شیخ صفی آثار هنری فاخری در عرصه های مختلف از جمله، نمایش، فیلم و رمان به اجرا درآورد.

سرپرست حوزه هنری استان از چاپ کتابی در خصوص افکار و زندگی شیخ صفی الدین اردبیلی در سال آینده خبر داد و افزود: این کتاب یک کار پژوهشی است که در قطع وزیری و در ۳۵۰ صفحه خواهد توانست تصویر کاملی از زندگی و افکار شیخ صفی الدین اردبیلی برای مخاطب ارائه دهد.

رجبی با ذکر مثالی به موضوع چنگ چالدران اشاره کرد تا پژوهش و تولید هنری مناسبی برای آن تدارک دیده نشده است.

این مسئول با تاکید به حمایت از آثار هنری با محوریت صفویه در سال آینده اضافه کرد: انتظار می رود هنرمندان در راستای شناساندن بخش مهمی از تاریخ این سرزمین مشارکت کنند.

رجبی از دیگر برنامه های حوزه هنری را راه اندازی نمایشگاه و فروشگاه دائمی محصولات فرهنگی هنرمندان استان عنوان و اضافه کرد: این نمایشگاه در محل نگارخانه ساختمان اداری حوزه هنری ایجاد خواهد شد.

وی زمینه سازی و فرصت دهی برای نمایش و فروش آثار هنرمندان را در راستای حمایت از آن ها دانست و گفت: در عین حال ارتقا کیفی و کمی کتابخانه تخصصی هنر و ادبیات حوزه هنری در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست حوزه هنری استان برنامه شاخص دیگر را ایجاد بوستان هنر برای اولین بار در استان خبر داد و افزود: کل محوطه مقابل ساختمان حوزه هنری به اضافه پارک عارف به بوستانی برای هنرمندان تبدیل خواهد شد.

به گفته رجبی این طرح به شهرداری پیشنهاد شده و با موافقت شهردار همراه شد و قرار است برای بررسی و تصویب نهایی توسط شورای شهر اردبیل نیز بررسی شود.

وی با بیان اینکه شهرداری برای اختصاص سه میلیارد ریال اعتبار جهت ساخت این بوستان اعلام آمادگی کرده است، تصریح کرد: پاتوق هنرمندان، گالری های سرباز، فضاهایی برای نمایش های خیابانی و طراحی فضاهای هنری در این بوستان پیشنهاد شده است.

کد N698610

وبگردی