آفتاب

تذهیب طلا بر خطوط نستعلیق «زمانیان»

تذهیب طلا بر خطوط نستعلیق «زمانیان»

گالری بهزاد میزبان نمایشگاهی از هاشم زمانیان، هنرمند خوش‌نویس است.

گالری بهزاد میزبان نمایشگاهی از هاشم زمانیان، هنرمند خوش‌نویس است.

زهره زمانیان - دختر هاشم زمانیان - در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی ایسنا اظهار کرد: پدرم حدود 80 اثر خوش‌نویسی شده‌ خود را در گالری بهزاد به نمایش می‌گذارد. من نیز روی بخشی از این آثار که همگی آن‌ها نستعلیق هستند، با تذهیب کار کرده‌ام.

این هنرمند درباره‌ نحوه‌ تذهیب آثار گفت: این آثار که محتوای آنها، اشعار عرفانی شعرا است با استفاده رنگ‌های طبیعی و دست‌ساز و تعدادی از آن‌ها با طلای اصل تذهیب شده‌اند.

او درباره‌ی پدرش توضیح داد: پدر من حدود 30 سال است خوش‌نویسی تدریس می‌کند و مدرس انجمن خوش‌نویسان ایران و پژوهشگر تشعیر، تذهیب و مرمت است.

زمانیان اظهار کرد: از هاشم زمانیان کتیبه‌نگاری‌های فراوانی در اماکن مذهبی، باقی مانده است. برای نمونه می‌توانم به حیاط جدید، رواق‌ها و صحن داخلی امام‌زاده حمزه اشاره کنم. همچنین سردر دانشگاه علوم حدیث شهر ری هم توسط پدرم با خط نستعلیق کتیبه‌نگاری شده است.

او ادامه داد: آخرین کتاب‌های نفیسی که با دستخط‌ پدرم چاپ شده، کلیات سعدی و مثنوی معنوی هستند. او همچنین تا کنون بیش از 17 نمایشگاه در ایران و بیش از هشت نمایشگاه در خارج از ایران برگزار کرده است.

این هنرمند با بیان اینکه حدود شش سال است که هنرمند پیشکسوت هاشم زمانیان به بیماری سرطان مبتلا شده است، بیان کرد: پدرم از بیماری سرطان رنج می‌برد و اکنون مدتی‌ است که دیگر بر روی او درمان انجام نمی‌شود و فقط او را برای کاهش درد نزد پزشک می‌بریم.

این هنرمند همچنین بیان کرد: پدرم سالیان درازی است که خوش‌نویسی می‌کند، اما این روزها که بیمار است بابت تمام زحماتی که در عرصه‌ی هنر کشیده، از او تجلیل نمی‌شود و در این مدت، جامعه‌ هنر حتی یک بزرگداشت برای او نگرفته است.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه این هنرمند از 20 تا 25 دی ماه در گالری بهزاد در جریان است.

انتهای پیام

کد N665391

وبگردی