آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد:

انجمن هنرمندان سفالگر توانایی برگزاری دوسالانه سفال و سرامیک را دارد

انجمن هنرمندان سفالگر توانایی برگزاری دوسالانه سفال و سرامیک را دارد

رییس انجمن هنرمندان سفالگر ایران برای برگزاری یازدهمین دوسالانه سفال و سرامیک ایران از سوی این انجمن اعلام آمادگی کرد.

بهزاد اژدری رییس انجمن هنرمندان سفالگر ایران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت این انجمن توضیح داد: انجمن فعلاً زنده است و نیازها و مشکلاتش همچنان پابرجاست.

وی درباره مکان این انجمن و وعده های تأمین فضایی برای این انجمن از سوی برخی مسئولان فرهنگی بیان کرد: ما در حال حاضر در ساختمان کوشک که ساختمانی بسیار قدیمی متعلق به میراث فرهنگی است، در بخش زیرزمین آن مستقر شده‌ایم اما قرار است که خانه هنرمندان ایران برای همه انجمن های هنری این خانه، مکانی را خریداری کند و اعلام کرده اند که این کار در حال انجام شدن است و پس از آن همه انجمن های هنری عضو خانه هنرمندان در یک مکان مستقر خواهند شد.

این هنرمند سرامیست با تأکید بر این که مشکلات مالی انجمن ها همچنان پابرجاست، یادآور شد: نیازهای ما آنقدر مبنایی است که تازه وقتی مشکل فضا و مکان انجمن ها حل شوند، مشکلات دیگر مطرح می شود که همان نیاز مالی برای برگزاری فعالیت های هنری در سطح ملی است، چرا که این انجمن ها عنوان ملی را بر خود دارند و باید با حمایت دولت امکان برپایی برنامه های هنری در سطح ملی را هم داشته باشد که متأسفانه برای این منظور برنامه ریزی نشده است.

اژدری افزود: اعضای انجمن ها قادر به پرداخت هزینه های مالی انجمن ها نیستند و بنابراین این نیاز به حمایت دولتی برای همه انجمن ها همچنان وجود دارد.

رییس انجمن هنرمندان سفالگر ایران درباره امکان برپایی دوسالانه سفال و سرامیک معاصر ایران نیز اظهار کرد: انجمن هنرمندان سفالگر ایران، آمادگی برگزاری یازدهمین «دوسالانه سفال معاصر ایران» را دارد، این در حالی است که این دوسالانه باید امسال برگزار می شد ولی اکنون حتی اگر سال آینده هم برگزار شود، چهارسالانه خواهد بود.

وی با اشاره به مشکلاتی که در پی تغییر دولت ها برای انجمن های هنری بوجود می آیند، متذکر شد: با تغییر دولت ها، سیاست ها هم تغییر می کنند و تا سازمان اداری آنها جا بیفتد و عنان مدیریت را در اختیار بگیرند، حدود یک سال می گذرد و اولین تیر این تغییر مدیریت ها نیز متوجه برنامه های هنری است.

اژدری در پاسخ به این سوال که در صورت حمایت نکردن دولت به لحاظ مالی از انجمن هنرمندان سفالگر چه سرنوشتی در انتظار این انجمن است، گفت: انجمن ما هم اکنون نیز بدون حمایت مالی دولت به زندگی بحرانی خود ادامه می دهد و از طریق حق عضویت اعضایش و برگزاری نمایشگاه های کوچک توانسته سرپا بماند.

وی با اشاره به حضور انجمن هنرمندان سفالگر در برگزاری جشنواره فجر امسال نیز یادآور شد: انجمن هم اکنون نیز برگزاری نمایشگاه بخش سفال و سرامیک جشنواره هنرهای تجسمی فجر را بر عهده دارد، بنابراین با توجه به سابقه خود آمادگی برگزاری دوسالانه را نیز در صورت تأمین بودجه و امکانات خواهد داشت.

اژدری در پایان سخنانش با تأکید بر تفاوت برگزاری دوسالانه مجسمه سازی و سفال و سرامیک با سایر دوسالانه های تجسمی بیان کرد: برگزاری دوسالانه ای مثل عکس، کاریکاتور و نظایر آن چندان دشوار نیست اما برگزاری دوسالانه هایی مثل مجسمه سازی و سفال و سرامیک بسیار سخت تر است چرا که پروسه ساخت این آثار طولانی تر است و شکل ارائه آنها نیز متفاوت از آثار دو بعدی است.

کد N663849

وبگردی