آفتاب
فلاح:

روز بزرگداشت خواجوی کرمانی در تقویم ملی ثبت شود

روز بزرگداشت خواجوی کرمانی در تقویم ملی ثبت شود

کرمان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از برگزاری همایش بزرگداشت خواجوی کرمانی در زادگاهش خبر داد و گفت: باید روز بزرگداشت این شاعر فرهیخته کرمانی در تقویم ملی ثبت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرشید فلاح صبح شنبه در نشست ستاد برگزاری نکوداشت خواجوی ‌کرمانی گفت: باید ظرفیت های فرهنگی و هنری استان کرمان را ارج بنهیم.

وی با اشاره به 17 دی ماه سالروز ولادت خواجوی کرمانی گفت: همایش بزرگداشت این شاعر فرهیخته کرمانی در این روز در کرمان برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از رونمایی از یک جلد کتاب و یک آلبوم موسیقی در این آیین خبر داد و بیان داشت: استاندار کرمان خواهان راه اندازی ستاد بزرگداشت خواجوی کرمانی است که این امر سبب می شود همه دستگاه ها برای برزگداشت این شاعر گرانقدر وارد میدان شوند.

عدم انجام پژوهش در خصوص خواجوی کرمانی طی 20 سال اخیر

این مسئول با انتقاد از عدم انجام پژوهش یا تالیف کتاب در خصوص خواجوی کرمانی طی 20 سال اخیر افزود: جوانان ما باید با این ظرفیت های فرهنگی بیش از پیش آشنا شوند.

فلاح با تاکید بر لزوم سوق دادن پایان نامه های دانشجویی به سمت بزرگانی چون خواجوی کرمانی گفت: دانشگاه باهنر می تواند گام های مهمی در راستای انجام پژوهش های ماندگار در خصوص این شاعر فرهیخته بردارد.

این مسئول به جایگاه ملی و فراملی خواجوی کرمانی اشاره و تصریح کرد: سطح کار خواجوی کرمانی به قدری بالاست که حافظ در برخی اشعار خود از وی تاثیر گرفته است.

لزوم ثبت روز بزرگداشت خواجوی کرمانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بر لزوم ثبت روز بزرگداشت خواجوی کرمانی و واقعه به اتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان در تقویم ملی تاکید کرد و  گفت: کرمان تنها استانی است که حتی یک روز ملی را در تقویم ندارد.

وی به احداث میدان خواجوی کرمانی توسط شهرداری طی سال های اخیر اشاره کرد و ابراز داشت: برگزاری مراسم نکوداشت در مقبره این شاعر بزرگ کرمانی توسط میراث فرهنگی می تواند اقدامی بسیار ارزشمند و مهم باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان یکی دیگر از ارگان های تاثیر گذار در معرفی و شناخت خواجوی کرمانی را آموزش و پرورش دانست و افزود: باید زنگ خواجوی کرمانی در مدارس استان نواخته شود.

فلاح با تاکید بر لزوم آشنایی دانش آموزان با اشعار پرمحتوای خواجوی کرمانی گفت: باید بزرگان فرهنگی و هنری استان کرمان را معرفی کرده و در این خصوص برنامه ریزی مناسب داشته باشیم.

کد N656045

وبگردی