آفتاب

بازگشت حدود 40 مظنون تروریست به سوئد

بازگشت حدود 40 مظنون تروریست به سوئد

آژانس اطلاعاتی سوئد (ساپو) اعلام کرد، بررسی‌های اولیه خود را درخصوص مظنونین فعالیت‌های تروریستی که از سوریه بازگشته‌اند، آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آندرس کاسمان، از مدیران ارشد آژانس اطلاعاتی سوئد با اعلام این که چهل تن از افرادی که ظاهرا برای فعالیت‌های تروریستی به سوریه رفته بودند، به این کشور بازگشته‌اند، تصریح کرد که در حال حاضر آژانس اطلاعاتی سوئد وضعیت این افراد را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: آخرین برآورد ما این است که حدود 110 تبعه سوئدی از سال 2012 بدین سو برای پیوستن به سازمان‌های تروریستی از جمله داعش به سوریه رفته‌اند و از این میان بین 25 تا 30 تن در جریان درگیری‌ها جان باخته‌اند.

وی ادامه داد: با این حال، حدود 40 تن از این افراد به سوئد بازگشته‌اند. کاسمان اظهار کرد که آژانس امنیتی سوئد هم‌اکنون وضعیت این افراد و شرایط سفرشان را بررسی می‌کند.

وی تاکید کرد که این مساله مشکلی جدی است که باید هرچه سریع‌تر به آن پرداخته شود.

به گفته این مقام دولت سوئد هم اکنون سوریه به اصلی‌ترین هدف افرادی تبدیل شده است که برای شرکت در فعالیت‌های تروریستی از کشور خارج می‌شوند. این در حالی است که پیش‌تر شهروندان سوئدی به افغانستان و سومالی سفر می‌کردند تا همکاری‌هایی با سازمان‌های افراط گرا داشته باشند.

انتهای پیام

کد N630102

وبگردی