آفتاب
قائم مقام وزیر کشاورزی خبر داد

احتمال عدم واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی

احتمال عدم واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اینکه دیدگاه کارشناسی بر این است که کشت و صنعت مغان به دانشگاه کشاورزی تبدیل شود، سازمان خصوصی‌سازی باید در صورت نیاز، جلوی واگذاری آن به بخش خصوصی را بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، خلیل آقایی در بازدید از مجموعه کشت و صنعت مغان، در مورد واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی با اشاره به ضرورت تبدیل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به دانشگاه کشاورزی گفت: عده‌ای دیدگاه‌شان بر این است که این بنگاه عظیم اقتصادی و صنعتی باید به دانشگاه کشاورزی تبدیل شود که ما نیز با این نظر موافق هستیم اما باید تصمیم‌گیری نهایی را سازمان خصوصی‌سازی بگیرد تا در صورت نیاز، جلوی واگذاری آن به بخش خصوصی گرفته شود.

وی افزود: مسئولیت این کار با سازمان خصوصی‌سازی است و وزارت جهاد کشاورزی هیچ مکاتبه‌ای در مورد عدم واگذاری این شرکت به سازمان خصوصی‌سازی نداشته است.

آقایی کشت و صنعت مغان را یکی از مجموعه‌های عظیم تولیدی با صنایع مرتبط و فناوری در بخش کشاورزی اعلام کرد و افزود: این شرکت سهم ویژه ای در رونق اقتصاد و تامین نیاز کشور به انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی دارد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی به سفر دو روزه خود به اردبیل و بازدید از مجموعه‌های مختلف و مراکز تحقیقاتی اشاره کرد و گفت: استان اردبیل از توان و استعداد بی‌نظیری در بخش‌های مختلف کشاورزی و تولید محصولات متنوع برخوردار است که با همراهی مدیران پرتلاش این مجموعه و در راس آن رئیس سازمان جهاد کشاورزی امکان ایجاد تحول و توانمندسازی بیشتر در این حوزه وجود دارد، چراکه این استان جلوتر از سایر استان‌ها به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی در کشور مطرح است.

انتهای پیام

کد N626442

وبگردی