آفتاب
علی‌اکبر صالحی در جمع خبرنگاران:

در مذاکرات حکمت، عقلانیت و انعطاف داشتیم / برعکس تصویری که از ایران نشان داده‌اند٬ اهل مذاکره‌ایم

در مذاکرات حکمت، عقلانیت و انعطاف داشتیم / برعکس تصویری که از ایران نشان داده‌اند٬ اهل مذاکره‌ایم

در مذاکرات حکمت، عقلانیت و انعطاف داشتیم و ثابت کردیم که برعکس تصویری که از جمهوری اسلامی ایران نشان داده بودند اهل مذاکره‌ایم و افکار عمومی دنیا نسبت به ایران روشن شده است و اگر به توافق نیز نرسیم همه می‌دانند که مقصر کیست. اگر طرف مقابل اراده سیاسی داشته باشد احتمال توافق زیاد است

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد که پرونده هسته‌ای حل شود تا آن را به عنوان اهرم فشار علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر صالحی در حاشیه کنفرانس بین‌المللی جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری درخصوص مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 گفت: در مذاکرات حکمت، عقلانیت و انعطاف داشتیم و ثابت کردیم که برعکس تصویری که از جمهوری اسلامی ایران نشان داده بودند اهل مذاکره‌ایم و افکار عمومی دنیا نسبت به ایران روشن شده است و اگر به توافق نیز نرسیم همه می‌دانند که مقصر کیست.

وی ادامه داد: ما به دنبال توافق برد-برد هستیم و امکان رسیدن به توافق زیاد است.

رئیس سازمان انرژی اتمی، غنی‌سازی نیروگاه آب سنگین اراک، تحریم‌ها و فردو را موضوعات مذاکره اعلام کرد و ادامه داد: از لحاظ فنی و حقوقی نظرها به هم خیلی نزدیک شده است و از نظر سیاسی مستلزم اراده‌اند که اگر طرف مقابل آن اراده را داشته باشد احتمال سیدن به توافق زیاد است.

صالحی با اشاره به اختلافات سیاسی موجود در امریکا تصریح کرد: فشار لابی‌های صهیونیستی به وضوح مشاهده می‌شود. نتانیاهو نیز اعلام کرد که ما مانع از به سرانجام رسیدن مذاکرات شدیم و کری نیز گفته که مذاکرات را با اسرائیل هماهنگ می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اسرائیل نمی‌خواهد موضوع هسته‌ای حل شود تا بتواند آن را به عنوان اهرم فشار علیه ایران استفاده کند یادآور شد: موقعیت ایران به گونه‌ای است که اگر این موضوع حل نشود چیز زیادی را از دست نداده‌ایم.

 

کد N620869

وبگردی