آفتاب

سرمربی فوتبال بانوان ایلام: کسی به مشکلات ورزش بانوان رسیدگی نمی‌کند

سرمربی فوتبال بانوان ایلام: کسی به مشکلات ورزش بانوان رسیدگی نمی‌کند

سرمربی تیم فوتبال بانوان ایلام گفت: مشکلات زیادی در ورزش بانوان وجود دارد، اما متاسفانه هیچ مسئولی به طور جدی پیگیر این مشکلات نیست.

ایناس آراسته‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، درباره کادر فنی تیم ملی فوتبال بانوان، تصریح کرد: من واقعا نمی‌دانم معیارهای فدراسیون برای انتخاب کادر فنی چیست. مربی شهرداری بم چهار سال قهرمانی لیگ برتر بانوان را به دست آورده است و درجه A مربیگری را هم دارد، اما اصلا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، چرا یک مربی با کیفیت نباید حداقل کمک مربی تیم ملی باشد. خیلی نگران کننده است که انتخاب‌های فدراسیون به این شکل است.

آراسته‌نژاد درباره ایرانی یا خارجی بودن سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان بزرگسال، گفت: ما در ایران مربیانی نداریم که بینش زیادی داشته باشند و از لحاظ فنی بین‌المللی باشند اگر هم مربی ایرانی سر کار باشد متاسفانه دیگر مربیان با او مدام درگیری دارند. به همین دلیل نظر من این است که یک مربی خارجی برای تیم ملی بزرگسالان انتخاب شود. مربی که درگیر حواشی نشود و تعامل خوبی با مربیان دیگر داشته باشد، در کنار این مربی خارجی می‌توان از یک کمک مربی ایرانی استفاده کرد.

او درباره نظر رییس فدراسیون مبنی بر ایرانی بودن سرمربی تیم ملی گفت: هر کسی هر نظری دارد باید هر چه زودتر توافقات نهایی ایجاد شود. ما تابع فدراسیون هستیم و وظیفه ما پرورش بازیکن است، اما توقع داریم یک کادر مربیگری قوی بالای سر تیم‌های بانوان باشد. هزینه‌هایی که در تیم‌های مردان انجام می‌شود در بخش بانوان هم باید صورت بگیرد.

سرمربی تیم فوتبال بانوان ایلام ادامه داد: اگر فدراسیون فوتبال از تیم‌های بانوان مقام‌های بین‌المللی می‌خواهد باید از مربیان خبره و با تجربه که در سطح جهان و آسیا سابقه خوبی دارند استفاده کند، اما اگر صرف حضور در تورنمنت‌ها و راه‌ا‌ندازی تیم ملی مورد توجه است، مربیان ایرانی هم می‌توانند در تیم ملی کار کنند.

آراسته‌نژاد درباره برنامه‌های آینده فدراسیون برای تیم‌های ملی بانوان، اظهار کرد: متاسفانه مشکلات در تیم‌های ملی بانوان خیلی زیاد است و هیچ کس به طور جدی به ورزش بانوان رسیدگی نمی‌کند در حالی که ما استعدادهای خوب و با ظرفیت بالا را در اختیار داریم. تیم ملی دختران زیر 18 سال در آسیا نتایج خوبی گرفت و باید روی این تیم سرمایه‌گذاری شود. الان حدود 10 ماه است که تیم ملی بزرگسالان ما سرمربی ندارد، تمرین نمی‌کنند و هیچ کس هم به این معضل رسیدگی نمی‌کند.

سرمربی تیم فوتبال بانوان ایلام در ادامه افزود: من از فدراسیون می‌خواهم هر چه زودتر تکلیف تیم ملی را مشخص کند. ما مسابقات مقدماتی المپیک ریو را در پیش‌رو داریم و اگر قرار است تیم اعزام شود باید برنامه بلند مدت داشته باشند و هر چه زودتر همه چیز مشخص شود و به این صورت نباشد که دقیقه‌ 90 تصمیم بگیرند تیم را اعزام کنند. حتی اگر همین الان هم کادر فنی انتخاب شود دیر است، ما منتظر زمان توافق مسئولان فدراسیون فوتبال هستیم، اما هیچ کس نمی‌داند این توافق چه زمانی حاصل می‌شود.

او درباره لیگ برتر فوتبال بانوان گفت: در حال حاضر تیم من در رده سوم جدول قرار دارد و بازی‌ها به خوبی در حال پیگیری است. هر چند مشکلات زیادی وجود دارد که کار را برای تمامی تیم‌ها سخت‌ کرده است. من همیشه به داوری معترض هستم، اما نه به عنوان بهانه به نظر من داوران ما نیاز به آگاهی دارند و متاسفانه برخی از قضاوت‌ها خیلی ناعادلانه است.

سرمربی تیم فوتبال بانوان ایلام درباره دیگر مشکلات تیم‌های بانوان در لیگ برتر، تصریح کرد: شروع لیگ برتر باید زودتر از فصل پاییز باشد، چرا که مشکلات جوی باعث تعویق بسیاری از بازی‌ها می‌شود و در آخر فصل شاهد این هستیم که تعداد زیادی از بازی‌ها به تعویق افتاده است. این موضوع خیلی خسته کننده است و به کیفیت لیگ ضربه می‌زند، اما مهم‌ترین مشکل ما اسپانسر است. حامیان مالی تیم‌های لیگ برتر بانوان خیلی ضعیف هستند و نمی‌توانند هزینه‌های یک تیم لیگ برتری را پرداخت کنند.

او ادامه داد: همین مشکلات مالی باعث شده بازیکنان خوبی که هر سال پرورش می‌دهیم برای دریافت دستمزدهای بهتر به تیم‌های دیگر بروند. همین مشکلات مالی باعث شده بعد از بازی‌هایی که مهمان هستیم مدت زمان زیادی را در راه باشیم تا به ایلام برگردیم و همه این‌ها در طولانی مدت روی کیفیت تیم تاثیر می‌گذارد. اگر یک اسپانسر قوی باشد با هواپیما رفت و آمد می‌کنیم که متاسفانه این اسپانسرهای خوب در لیگ‌های بانوان نیستند.

سرمربی تیم فوتبال بانوان ایلام درباره علت حاضر نشدن برخی از تیم‌ها گفت: در بعضی از بازی‌ها تیم میزبان تمامی شرایط را برای برگزاری مسابقه مهیا می‌کند اما تیم مهمان خیلی راحت و با یک تلفن اعلام می‌کند که نمی‌تواند در بازی حاضر شود. در نهایت این تیم‌ها تا آخر لیگ هم حضور دارند و هیچ جریمه‌ای برای آنها در نظر گرفته نمی‌شود و انگار نه انگار که اتفاقی افتاده است. به نظرم این مساله در کنار مشکلات دیگر به تیم‌های بانوان آسیب می‌زند.

ا‌نتها‌ی پیا‌م

کد N608925

وبگردی