آفتاب
چند خبر از هنرهای تجسمی

انتشار فراخوان «اسب‌های بالدار»/ آثار تذهیب یک نقاش روی دیوار می‌رود

انتشار فراخوان «اسب‌های بالدار»/ آثار تذهیب یک نقاش روی دیوار می‌رود

برگزاری گردهمایی علمی عکاسان سینمای ایران، انتشار فراخوان جشنواره «اسب های بالدار» و برپایی یک نمایشگاه تذهیب در گالری شکوه اخبار هنرهای تجسمی امروز سه شنبه 27 آبان ماه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، کارگاه های تخصصی هم اندیشی، خلاقیت  و گردهمایی علمی عکاسان سینمای ایران چهارشنبه 28 آبان ماه برگزار می شود.

مهدی دل خواسته سخنگو و عضو شورای مرکزی انجمن «عکاسان سینمای ایران» اعلام کرد که کارگاه های تخصصی هم اندیشی، خلاقیت و گردهمایی علمی عکاسان سینمای ایران چهارشنبه 28 آبان ماه از ساعت 17:30 در سالن سیف الله داد خانه سینما در خیابان بهارجنوبی، کوچه سمنان برگزار می شود.

در این کارگاه که از این پس به صورت ماهانه برگزار خواهد شد، آثار عکاسان پیشکوست سینما، نقد و تحلیل آثار عکاسان داخلی، خارجی و همچنین مباحث سخت افزاری عکاسی با حضور کارشناسان مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

حضور عکاسان شاخه های مختلف این رشته در این کارگاه آزاد است.

فراخوان نخستین جشنواره «اسب‌های بالدار» منتشر شد

فراخوان جشنواره «اسب‌های بالدار» با هدف بررسی هنر خلاقانه تبلیغات در ایران،  6 بخش فروردین ماه سال 1394 برگزار می‌شود، منتشر شد.

در این جشنواره کارشناسان مختلف هنری و تبلیغاتی در 6 بخش کمپین‌های تبلیغاتی، تبلیغات پخشی (رادیو و تلویزیونی)، تبلیغات محیطی (تابلوها و سازه‌های شهری)، تبلیغات چاپی (پوستر و آگهی مطبوعاتی)، تبلیغات الکترونیک (بنرهای اینترنتی و مولتی مدیا) و مقالات علمی، آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره را بررسی می‌کنند.

این جشنواره‏ قصد دارد بر اساس دیدگاه‌های کارشناسانه، عنصر خلاقیت در عرصه هنر تبلیغات را مورد بررسی قرار دهد و مسائل موجود را در خصوص تثبیت و گسترش «خلاقیت» به عنوان موثرترین عامل موجود در تبلیغات بینش‏‌مدار و پیشرو را به چالش کشد.

نگاهی گذرا به تبلیغات موجود در کشور پس از انقلاب اسلامی، نشان‏‌دهنده نقش و اهمیت خلاقیت و ضرورت رشد و ارتقاء هرچه بیشتر آن به منظور امکان تثبیت هرچه بیشتر جایگاه تبلیغات خلاق در کشور است.

جشنواره «اسب‏‌های بالدار» به صورت برنامه‌ریزی شده و هدفمند به بررسی فعالیت‌های برجسته و ارزشمند انجام شده در عرصه تبلیغات کشور نگاه دارد و تلاش خواهد کرد تا از نظرات و رهنمودهای استادان برجسته علمی و دانشگاهی کشور بهره‌گیری کند.

علاقه مندان به حضور در جشنواره «اسب‌های بالدار» می‌توانند با مراجعه به سایت: www.adfestival.ir  نسبت به مطالعه فراخوان و نحوه ارسال آثار کسب اطلاع کنند.

جشنواره «اسب‌های بالدار» با حضور چهره‌های علمی و فرهنگی داخل و خارج از کشور به همت مدرسه «ایده» و با بهره‏‌گیری از رهنمودهای هنرمندان، کارشناسان، صاحب نظران و مدیران ارشد آژانس‌های بزرگ و باتجربه کشور، فروردین ماه سال 94 در تهران برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه آثار تذهیب در گالری شکوه

نخستین نمایشگاه آثار مامک آزرمگین، هنرمند تذهیب کار، عصر روز جمعه 30 آبان ماه 93 با همکاری «موسسه نیکوکاری مهرآفرین»، «موسسه فرهنگی هنری آوا نگار صوتی» و «کارگاه عکس لورکا» برگزار می شود.

«فیروزه های کویر» عنوان نخستین نمایشگاه انفرادی مامک آزرمگین در ایران است که تا 5 آذرماه روی دیوار گالری شکوه خواهد بود.

این نمایشگاه شامل آثار متعدد از تذهیب، فتو مدیاست. در این آثار علاوه بر ارائه نخستین تابلوهای فتو مدیا، گسترش مفهوم تذهیب از حاشیه به متن جلب توجه می کند. آزرمگین برای اولین بار تذهیب را تبدیل به تابلوهایی مجزا از دیگر اشکال هنری کرده است. قبل تر تذهیب در خدمت نگارگری، خط و ... بود، اکنون او توانسته با گسترش هنر تذهیب، برای نخستین بار آن را به عنوان هنری مستقل ارائه کند.

آزرمگین بخشی از عواید این نمایشگاه را به کودکان تحت پوشش موسسه نیکوکاری مهرآفرین اختصاص داده است.

گالری شکوه،  واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی (شمالی)، کوچه امیرنوری، شماره 19 تا 5 آذرماه هر روز از ساعت 16 تا 20 پذیرای علاقه مندان خواهد بود.  

کد N586362

وبگردی