آفتاب

فیروزه‌های کویر؛ تلفیق عکس و تذهیب

فیروزه‌های کویر؛ تلفیق عکس و تذهیب

نمایشگاه تذهیب و فوتومدیای «مامک آزرم‌گین» در گالری شکوه برپا می‌شود.

به گزارش بخش هنرهای تجسمی ایسنا، «فیروزه‌های کویر» عنوان این نمایشگاه است که بخشی از عواید آن به کودکان تحت پوشش موسسه‌ی نیکوکاری «مهرآفرین» اختصاص خواهد یافت. آزرم‌گین 23 اثر تذهیب با موضوعات فلسفی عرفانی را همراه 9 اثر با تکنیک فوتومدیا که تلفیق عکس و تذهیب است در این نمایشگاه به تماشا می‌گذارد.

در این آثار، تذهیب برخلاف گذشته که برای تزیین تصاویر نگارگری و حاشیه قرآن و کتاب‌ها استفاده می‌شد، به‌عنوان یک عنصر تصویری که خود به تنهایی معنا دارد به کار گرفته شده است.

این نمایشگاه روندی از آثار تذهیب هنرمند را در کنار آثار فوتومدیا روی بوم‌های بزرگ که با تذهیب منطبق شده، پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

تذهیب‌ها روی کاغذهایی با زمینه‌ی رنگ شده با پوست گردو و چای کار شده‌اند و هنرمند در آن‌ها بیشتر از ورق طلا و رنگ‌هایی مانند لاجوردی، فیروزه‌ای و مشکی بهره گرفته، اما رنگ‌آمیزی آثار فوتومدیا چون تلفیقی از عکس و تذهیب هستند، متفاوت است.

نمایشگاه «فیروزه‌های کویر»

مامک آزرم‌گین در مدت بیش از 25 سال فعالیت هنری، در بیش از 60 جشنواره، بینال و نمایشگاه گروهی و انفرادی در ایران و کشورهای سوئد، روسیه، دبی و چند شهر آلمان شرکت کرد و از بازخورد تأثیر آثارش بر مخاطبان برای تکامل آن‌ها بهره جست.

او عضو چند انجمن هنری و محیط زیستی در ایران و خارج از کشور نیز هست و در سفرهایش، کارگاه‌های تخصصی و آموزشی متعدد برپا کرده است. این هنرمند در سال 2007 بورسیه‌ی آکادمی زولتیوره در شهر اشتونگارت آلمان بود و در سال 2009 از طرف جشنواره «هزار و یک ایران» در شهر «کارسروهه» آلمان دعوت شد و در کنار هنرمندان بنام زن ایرانی که در رشته‌های مختلف هنری دعوت شده بودند، در گالری gedok در یک نمایشگاه انفرادی آثارش را به‌نمایش گذاشت.

نمایشگاه آثار تذهیب و فوتومدیای «فیروزه‌های کویر» از 30 آبان تا پنجم آذرماه در گالری شکوه واقع در بلوار اندرزگو، خیابان شهید سلیمی، کوچه امیر نوری، شماره 19 دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت 16 تا 20 به این گالری مراجعه کنند.

انتهای پیام

کد N585854

وبگردی