آفتاب

آغاز طرح زمستانی پلیس راهور از 19 آذر/ تشکیل کمیته مدیریت سرعت در جاده ها

آغاز طرح زمستانی پلیس راهور از 19 آذر/ تشکیل کمیته مدیریت سرعت در جاده ها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، از آغاز طرح زمستانی پلیس راهور از 19 آذر خبر داد و گفت:‌ نحوه آرایش و استقرار واحدها در طرح زمستانی بر اساس استانهایی که بیشترین حجم تصادفات را داشته اند، خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرتیپ اسکندر مومنی در حاشیه جلسه کمیته طرح زمستانی که با حضور تمامی نمایندگان سازمان های امداد نجات و خدماتی برگزار شد، افزود‌: یکی از تصمیمات جلسه امروز این بود که اگر نیروی امدادی در صحنه تصادف حاضر می شود بلافاصله باید دیگر نیروهای امدادی را نیز فراخوان کند تا در ماموریت ها از همه ظرفیت استفاده شود .

وی گفت: اگر حادثه روی دهد باید همه نیروهای امدادی حاضر شوند و حتی از امکانات محلی از جمله شهرداری ها و فرمانداری ها در کمک رسانی استفاده کنند .

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: باید تعامل نزدیکی با هواشناسی داشته باشیم تا از وضع هوا اطلاع یابیم و اطلاعیه ها بر اساس پیش بینی هواشناسی تنظیم و ابلاغ شود.

سردار مومنی گفت: در زمستان سال گذشته نیز شاهد افزایش تصادفات در بخش حمل و نقل عمومی بودیم که باید پلیس راه به این موضوع بیشتر توجه کند .

وی در خصوص مدیریت سرعت در جاده ها نیز گفت: کمیته ای برای بررسی این موضوع تشکیل خواهد شد زیرا در جاده ها باید سرعت حمل و نقل عمومی با سواری ها یکسان نباشد و برای هر یک یک سرعت مشخص تعریف شود که این کمیته وظیفه بررسی و تعیین این موضوع را دارد.

کد N569028

وبگردی