آفتاب
در رابطه با ناپدید شدن 43 دانشجوی معترض

شهردار فراری مکزیک دستگیر شد

شهردار فراری مکزیک دستگیر شد

شهردار فراریِ شهر «ایگوالا»ی مکزیک بالاخره دستگیر شد.

به گزارش سرویس حوادث خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پلیس مکزیک شهردار فراری شهر ایگوالا را که محل ناپدید شدن 43 دانشجو در ماه سپتامبر بوده به همراه همسرش دستگیر کرده است. سخنگوی پلیس گفت که «خوزه لوئیس آبارکا» در شهر مکزیکوسیتی، پایتخت این کشور، توسط ماموران فدرال بازداشت شد.

مقام‌های مکزیک می گویند که آبارکا دستور برخورد پلیس با دانشجویان در روز ناپدید شدن آنها در 26 سپتامبر را صادر کرده بود. شاهدان عینی نیز می‌گویند که شاهد انتقال دسته جمعی دانشجویان به اتومبیل‌های پلیس بوده‌اند. «انریکه پینا نیتو»، رئیس جمهور مکزیک تلاش دادستانی و نیروهای امنیتی در دستگیری آبارکا را ستود.

وی گفت: امیدوارم که بازداشت این زن و شوهر بسیاری از مسائلی را که دادستان های فدرال در مورد آنها تحقیق می کنند روشن سازد.

بنابر گزارش بی‌بی‌سی، پلیس ایگوالا به مقام‌های فدرال گفته که آبارکا به آنها دستور داده بود مانع ایجاد مزاحمت دانشجویان معترض برای سخنرانی او شوند.

دانشجویان از یک کالج تربیت معلم در آن مجاورت برای جمع‌آوری پول و اعتراض به آنچه شیوه‌های تبعیض آمیز استخدام آموزگاران می‌دانستند به ایگوالا سفر کرده بودند. آنها از آن زمان تاکنون دیگر دیده نشده‌اند. جستجوها به کشف یک رشته گور جمعی در همان منطقه منجر شده اما آزمایش‌های اولیه حاکیست که این اجساد متعلق به دانشجویان نیستند. از آن زمان اجساد بیشتری کشف شده و مقام ها دقت آزمایش های اولیه را زیر سوال برده‌اند. آزمایش‌های پزشکی قانونی بیشتری هم اکنون در حال انجام است.

حوادث 26 سپتامبر باعث شوک ملی در مکزیک شده و به اعتراضات گسترده منجر شده است.

انتهای پیام

کد N564031

وبگردی