آفتاب

خصوصی‌سازی‌های نسنجیده در آذربایجان شرقی

خصوصی‌سازی‌های نسنجیده در آذربایجان شرقی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، خصوصی سازی‌های نسنجیده را دلیل گلایه‌های اخیر کارگران در استان دانست.

حسین نجاتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، اظهار کرد: خواسته‌های صنفی کارگران به‌جا است و مجموعه‌های تولیدی موظف به رعایت قوانین مربوطه در این خصوص هستند.

وی اظهار کرد: در گذشته برخی خصوصی سازی‌ها در راستای اصل 44 قانون اساسی انجام شده است که به نظر می‌رسد این خصوصی سازی‌ها درست نبوده و دقت کافی در انتخاب افراد انجام نشده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: طی روزهای گذشته شاهد انتقاد گروهی از کارگران در تبریز به علت پرداخت نشدن حق و حقوق آنها از سوی کارفرما بودیم. مجموعه مورد نظر طی خصوصی سازی به افرادی واگذار شده است که اهلیت این کار را نداشته‌اند.

نجاتی یادآور شد: نباید کارخانه‌ها در جریان خصوصی سازی، به پیمانکار واگذار شود چرا که نگاه یک پیمانکار کوتاه مدت است. مدیرعامل یک کارخانه باید با دیدگاهی بلندمدت نسبت به پیشرفت واحد تولیدی خود برنامه ریزی داشته باشد.

وی گفت: برخی مدیران کارخانه‌ها از ارائه خواسته‌های به‌حق کارگران شانه خالی می‌کنند. ما تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات این کارگران انجام خواهیم داد.

نجاتی یادآور شد: یکی از دلایلی که برخی کارخانه‌ها زیان‌ده شده‌اند، فرسودگی ماشین‌الات این مجموعه‌های صنعتی است. امیدواریم دولت تدبیری برای رفع این مشکل بیندیشد.

انتهای پیام

کد N558583

وبگردی