آفتاب

دستگیری رئیس یک کارتل بزرگ موادمخدر در مکزیک

دستگیری رئیس یک کارتل بزرگ موادمخدر در مکزیک

مقامات مکزیکی اعلام کردند که «ویسنت کاریلو فیونتس»، رهبر یکی از بزرگترین کارتل‌های موادمخدر در این کشور را دستگیر کرده‌اند.

به گزارش سرویس حوادث خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «فیونتس»، رهبر کارتل «خوارس» است. ایالت «چیواوا» واقع در نواحی مرزی مکزیک و ایالت تگزاس آمریکا مرکز قدرت این کارتل به حساب می‌آید. «ویسنت کاریلو فیونتس» دشمن «یواکین گُزمان» معروف به «ال پاچو» (کوتوله)، رئیس کارتل «سینالوا» بود که وی نیز در ماه فوریه امسال دستگیر شد.

نبرد خونین این دو کارتل رقیب بین سال‌های 2009 تا 2011 میلادی در «سیوداد خوارس» در نزدیکی مرز تگزاس صدها کشته برجای گذاشت.

به گزارش بی‌بی‌سی، منابعی در دولت مکزیک که نامشان فاش نشده است می‌گویند که ویسنت کاریلو فیونتس در شهر «توریون»، واقع در شمال این کشور دستگیر شده است.

دولت آمریکا برای اطلاعاتی که به دستگیری رهبر کارتل خوارس منجر شد پنج میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود. دولت مکزیک نیز بیش از دو میلیون دلار برای دستگیری این تبهکار جایزه در نظر گرفته بود. ویسنت کاریلو فیونتس از سال 1997 میلادی رهبر کارتل خوارس بود.

خبر دستگیری او در حالی اعلام شده که حدود یک هفته پیش نیز نیروهای امنیتی مکزیک «هکتور بلتران لیوا»، رهبر کارتل «بلتران لیوا» را بازداشت کردند. هکتور بلتران لیوا پس از کشته شدن برادرش، «آرتورو» در سال 2009 به دست نیروهای مکزیکی، رهبری کارتل را برعهده گرفت.

این کارتل مسئول قاچاق اسلحه و موادمخدر از مکزیک به آمریکا و بالعکس و همینطور موارد متعدد آدم ربایی، شکنجه و قتل بوده است.

انتهای پیام

کد N535223

وبگردی