آفتاب

28 جسد از گورجمعی مکزیک بیرون کشیده شد

28 جسد از گورجمعی مکزیک بیرون کشیده شد

مقام‌های مکزیک تایید کردند که اجساد 28 نفر را از یک گورجمعی در حاشیه شهر «ایگوالا»ی مکزیک بیرون کشیده‌اند.

مقام‌های مکزیک تایید کردند که اجساد 28 نفر را از یک گورجمعی در حاشیه شهر «ایگوالا»ی مکزیک بیرون کشیده‌اند.

به گزارش سرویس حوادث خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هفته پیش ده‌ها دانشجو بعد از درگیری با پلیس در همین ناحیه ناپدید شدند و مقام‌ها گمان می‌کنند که احتمالا گورجمعی کشف شده جای دفن همین دانشجویان باشد. بازرس اصلی پرونده به خبرنگاران گفته است که اجساد سوزانده شده و شاید بیش از دو هفته شناسایی آنها زمان ببرد. مقام‌ها با کمک تست دی‌ان‌ای برای شناسایی این اجساد می‌کوشند.

حادثه به روز 27 سپتامبر بازمی‌گردد، زمانی که شش دانشجو در اثر تیراندازی پلیس به سوی یک اتوبوس حامل آنها کشته شدند.

در آن روز 43 دانشجو که به رعایت نشدن حقوق معلمان اعتراض داشتند، توسط پلیس بازداشت و ناپدید شدند. خانواده‌های ناپدیدشدگان به دولت فشار زیادی آورده‌اند.

دانشجویان متعلق به یک کالج تربیت معلم بوده‌اند که به اعتراض‌های رادیکال مشهور هستند. اعتراض دانشجویان به تبعیض شغلی نسبت به معلمان در مدارس روستایی بود.

«ایناکی بلانکو»، دادستان ایالت گوئررو محل حادثه گفت که پلیس ایگوالا بخشی از یک گروه تبهکار است که تصور می‌شود در خشونت هفته پیش دست داشته است. بلانکو گفت که این گورجمعی پس از اعترافات 30 مظنون بازداشتی در این پرونده پیدا شد که شامل 22 افسر پلیس و اعضای یک گروه تبهکار هستند. مقام‌ها همچنین دستور دستگیری شهردار ایگوالا را صادر کرده‌اند که ظاهرا متواری است.

«توماس زرون»، رئیس دایره تحقیقات فدرال، این حادثه را محکوم کرد و گفت که دولت مکزیک اجازه نخواهد داد مسببان از چنگ قانون بگریزند. این گور دسته جمعی اکنون تحت کنترل و نظارت ده‌ها مامور ارتش و پلیس است و خانواده‌ها منتظر نتایج تست دی‌ان‌ای برای شناسایی اجساد هستند.

بنابر گزارش بی‌بی‌سی، سازمان ملل متحد این حادثه را یکی از بدترین رویدادهای دوران اخیر مکزیک توصیف کرده است.

انتهای پیام

کد N529981

وبگردی