آفتاب

مراسم بزرگداشت یکصد و دوازدهمین سالگرد عهدنامه مودت بین ایران و مکزیک

مراسم بزرگداشت یکصد و دوازدهمین سالگرد عهدنامه مودت بین ایران و مکزیک

تهران - ایرنا -مراسم بزرگداشت یکصد و دوازدهمین سالگرد عهدنامه مودت بین ایران و مکزیک و پنجاهمین سالگرد تاسیس روابط دیپلماتیک دو کشور صبح امروز (شنبه) با حضور مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در این مراسم یک یادداشت تفاهم همکاری بین دانشکده روابط بین الملل وزارت امورخارجه و موسسه آموزشی روابط دیپلماتیک مکزیک به امضای مصطفی بروجردی رییس دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه و کارلوس ایمانوئل ایکاسا معاون وزیرامورخارجه مکزیک رسید.

همچنین در ادامه این مراسم از تمبر یادبودی که به مناسبت پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور طراحی شده بود رونمایی شد.

با حضور معاون اروپا و آمریکای وزیرامورخارجه و کارلوس ایمانوئل ایکاسا معاون وزیر امورخارجه مکزیک نمایشگاه اسناد تاریخی و دیپلماتیک دو کشور نیز امروز افتتاح شد.

در بخش دیگری از این مراسم بهزاد خاکپور رییس اداره اسناد و تاریخ دیپلماتیک وزارت امورخارجه توضیحاتی درباره اسناد ارایه شده در این نمایشگاه ارایه کرد.

در این نمایشگاه موافقت نامه همکاری فرهنگی بین ایران و مکزیک متعلق به سال 1354 شمسی، عهدنامه مودت و تجارت بین ایران و مکزیک (مربوط به سال 1281 شمی) و اسناد دیگر شامل نامه مفخم الدوله درباره ملاقات با وزیرخارجه مکزیک و تقدیم نامه انتصاب خود به عنوان وزیر مختار مربوط به سال 1281 شمسی و نامه رییس جمهوری موقت مکزیک به احمدشاه جهت اعلام تکفل ریاست جمهوری مربوط به 1293 شمسی در معرض نمایش گذاشته شده است.

سیام**9173**9132**1336
کد N499577

وبگردی