آفتاب

چرا کشتی حسن رحیمی 20 ثانیه پخش شد؟

چرا کشتی حسن رحیمی 20 ثانیه پخش شد؟

علاقمندان به ورزش کشتی در حالی روز گذشته پخش رقابت کشتی‌گیر تیم ملی برای مدال برنز وزن 57 کیلوگرم جهان را انتظار می‌کشیدند که تلویزیون تنها 20 ثانیه از این مسابقه را پخش کرد!

تهیه‌کننده «همگام با ورزش» با تأکید بر اینکه زمان و آنتن شبکه کاملا در اختیار پخش مسابقات کشتی بوده است، به ایسنا می‌گوید: مشکل پخش نیمه‌کاره‌ی مسابقه کشتی فقط این بوده که تصویرهای دریافتی کیفیت لازم را نداشته است.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عصر دوشنبه - 16 شهریور ماه - در حالی که مخاطبان منتظر بودند مسابقه کشتی حسن رحیمی - کشتی‌گیر کشورمان - که در نهایت موفق به کسب مدال برنز در مسابقات جهانی شد، را تماشا کنند، شبکه سه تنها 20 ثانیه از این مسابقه را پخش کرد.

شبکه سه سیما به جای پخش این مسابقه، تیزر تبلیغاتی با موضوع هشدار به مردم درباره‌ی سرقت را روی آنتن برد؛ البته در ادامه، پخش همین تیزر هم نیمه‌کاره ماند و با قطع آن، فقط 20 ثانیه پایانی مسابقه کشتی حسن رحیمی نمایش داده شد.

بهروز بقایی، تهیه‌کننده برنامه «همگام با ورزش» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، درباره‌ی علت بروز این مسأله، گفت: این موضوع صرفا به این دلیل بود که امواجی که برای ما می‌آمد، نویز داشت و قابل پخش نبود. امواج باید طبیعی و قابل پخش باشند. ازبکستان کشور پیشرفته‌ای نیست و تصاویر خوبی از مسابقات کشتی جهانی به دست ما نمی‌رسید، اما زمان و آنتن شبکه کاملا در اختیار ما بود.

او درباره علت پخش نیمه‌کاره یک تیزر به جای پخش کامل مسابقه کشتی، گفت: باید این کار را می‌کردیم. تلویزیون نمی‌تواند آنتن را خالی بگذارد. در چنین مواردی کارشناسان درباره آن موضوع صحبت می‌کنند و زمانی که دیگر صحبت‌ها به پایان رسید، باید به شکلی آنتن پر شود. ما بلافاصله پس از دریافت تصاویر مناسب، تیزر را قطع و مسابقه را پخش کردیم. اولویت ما با کشتی بود، اما علت اینکه بخش اول مسابقه را نداشتیم، کیفیت پایین تصویر بود.

بقایی همچنین درباره‌ی پخش مسابقات جهانی کشتی از تلویزیون و همزمانی آن در برخی روزها با مسابقات جهانی والیبال و لیگ برتر فوتبال، توضیح داد: ما اولویت را به کشتی‌گیران ایرانی می‌دهیم. اگر این مسابقات با مسابقات جهانی والیبال یا مسابقات فوتبال همزمان باشند، صد درصد کشتی ایران را پخش می‌کنیم؛ البته مسابقات فوتبال چون داخلی هستند، هماهنگ‌شده به گونه‌ای برگزار شوند که تداخلی پیش نیاید، اما اگر تداخلی با والیبال اتفاق بیفتد، چون مسابقات کشتی مسابقات رده‌بندی و حساسی هستند و زمان کوتاهی دارند، کشتی‌های ایرانی و همچنین کشتی‌های حساس خارجی را پخش می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N493383

وبگردی