آفتاب

هشدار هاشمیان به تیم‌های فوتبال و فوتسال بانوان

هشدار هاشمیان به تیم‌های فوتبال و فوتسال بانوان

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال اعلام کرد: رقابت‌های لیگ برتر فوتبال و فوتسال بانوان در سال 94-93 بدون داشتن کادر پزشکی و دستگاه شوک احیاء قلبی (AED) در کنار زمین مسابقات برگزار نخواهد شد.

دکتر احمد هاشمیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی ایسنا، افزود: طی نشستی که با نمایندگان باشگاه‌های فوتبال و فوتسال بانوان داشتیم، بر اساس شرح وظایف ناظران فدراسیون در خصوص ضرورت کنترل استانداردهای ابلاغ شده به هیات‌ها و باشگاه‌ها و ضرورت دقت نظر در این استانداردها، در رقابت‌های لیگ برتر امسال هر باشگاهی که در زمینه فوتبال و فوتسال زنان فعالیت می‌کند، فاقد استانداردهای لازم از نظر کادر پزشکی و دستگاه احیاء‌کننده قلب (AED) باشد، بر اساس مصوبه هیات رئیسه فدراسیون و طبق قوانین فیفا و کنفدراسیون آسیا، داور اجازه شروع بازی را نخواهد داد. این موضوع به سازمان لیگ برتر نیز ابلاغ و از امسال به طور جدی توسط ناظرین کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال پیگیری خواهد شد.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: تمام تلاش مسئولین فوتبال بر این است تا نگاه حمایتی و توسعه‌ای نسبت به ورزش بانوان داشته باشند تا هر چه سریع‌تر به استانداردهای تعریف شده برسند و تمام باشگاه‌هایی که ورزش بانوان را تحت پوشش دارند، تا پایان سال از کادر پزشکی مجهزی برخوردار شوند.

وی در پایان گفت: اگر چه بسیاری از باشگاه‌ها به اهمیت این موضوع پی برده‌اند، اما هنوز با استانداردهای ابلاغ شده در زمینه پزشکی فاصله زیادی دارند. بنابراین از تمام باشگاه‌های و رؤسای هیات‌های استانی تقاضا دارم این آئین‌نامه را به مرحله اجرا بگذارند تا شاهد اثرات مثبت آن در توسعه و رشد فوتبال بانوان در آینده باشیم.

انتهای پیام

کد N490427

وبگردی