آفتاب
مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر کشور؛

قهرمانان رشته‌های فوتسال، هندبال، والیبال و بسکتبال معرفی شدند

قهرمانان رشته‌های فوتسال، هندبال، والیبال و بسکتبال معرفی شدند

مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر در مقطع ابتدایی با قهرمانی تیم البرز در رشته‌های فوتسال و والیبال، تیم خراسان رضوی در رشته بسکتبال و تیم اصفهان در رشته هندبال پیگیری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون ورزش مدارس، بیست و پنجمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر در مقطع ابتدایی و در 4 رشته ورزشی به میزبانی استان مرکزی ظهر امروز جمعه به پایان رسید که تیم‌های فوتسال مازندران و البرز پس از برگزاری مسابقات متعدد و با غلبه بر تیم‌های تهران و کهگیلویه و بویر احمد راهی فینال شدند که در نهایت البرزی‌ها عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند.

مرحله یک‌چهارم نهایی این مسابقات روز پنجشنبه برگزاری شده بود که تیم مازندران با یک گل تهران را شکست داده و به فینال راه یافته بود و تیم البرز هم با نتیجه 4 بر یک از سد حریف خود کهگیلویه و بویراحمد عبور کرد و به فینال این مسابقات صعود کرد.

البته در بازی رده‌بندی رقابتهای فوتسال هم تیم استان کهکیلویه و بویراحمد با نتیجه 3 بر یک تهران را شکست داد و به عنوان سوم دست یافت. همچنین عنوان تیم اخلاق این دور از مسابقات به تیم استان کردستان رسید.

اما در رشته والیبال، تیم استان البرز در فینال رقابتهای والیبال دانش آموزان مقطع ابتدایی کشور با نتیجه 2 بر صفر موفق به شکست شهرستان‌های تهران شد و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

در رقابتهای والیبال دانش‌آموزان دختر کشور 16 تیم از هشت گروه به دور دوم راه یافتند و به دو گروه 8 تایی تقسیم شده و بر اساس جدول فیزو به رقابتها ادامه دادند. در مرحله یک‌‌هشتم نهایی تیم‌های تهران، البرز، سمنان، گلستان، کرمانشاه، فارس، شهرستان‌های تهران و اصفهان با برد مقابل رقبا به دور بعد صعود کردند و در مرحله یک‌‌چهارم نهایی تیم‌های تهران، البرز، اصفهان و شهرستان‌های تهران رقبای خود را شکست داده و راهی نیمه‌نهایی شدند.

همانطور که اشاره شد، در دیدار فینال استان البرز با نتیجه 2 بر صفر شهرستان‌های تهران را شکست داد و در دیدار رده‌بندی نیز تیم استان اصفهان با نتیجه 2 بر صفر از سد تهران گذشت و عنوان سوم رقابتها را به خود اختصاص داد. کاپ اخلاق این مسابقات هم به تیم استان گیلان اهدا شد.

در رقابتهای بسکتبال، 8 تیم راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات به مصاف هم رفتند که در نهایت 4 تیم هرمزگان، خراسان رضوی، فارس و تهران به نیمه نهایی صعود کرده بودند. در مرحله نیمه نهایی خراسان رضوی با نتیجه 52 بر24 بر هرمزگان غلبه کرد و فارس تیم تهران را با نتیجه 49 بر 38 شکست داده و راهی فینال شد.

در دیدار فینال مسابقات بسکتبال تیم خراسان رضوی مقابل فارس با نتیجه 31 بر 27 به برتری رسید و جام قهرمانی را بالای سر برد. تیم تهران هم موفق به پیروزی 40 بر 33 برابر هرمزگان شد و عنوان سوم را تصاحب کرد. جام اخلاق رقابتهای بسکتبال هم به تیم زنجان رسید.

همچنین در رقابتهای هندبال دانش‌آموزان دختر ابتدایی کشور و پس از برگزاری دیدارهای متعدد، تیم‌های اصفهان و فارس در فینال برابر هم قرار گرفتند که تیم اصفهان با نتیجه 21 بر 18 موفق به شکست حریف خود شد و عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کرد. ضمن اینکه در دیدار رده‌بندی نیز شهرستان‌های تهران 13 بر 8 البرز را شکست داد و سوم شد. جام اخلاق رقابتهای هندبال نیز به کرمانشاه رسید. 

کد N432912

وبگردی