آفتاب
همتی در گفتگو با مهر:

یک قلاده توله خرس در جاده های گیلانغرب تلف شد

یک قلاده توله خرس در جاده های گیلانغرب تلف شد

کرمانشاه ـ خبرگزاری مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: یک قلاده توله خرس در جاده های شهرستان گیلانغرب براثر برخورد با خودرو تلف شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از عوامل طبیعی و انسانی باعث از بین رفتن گونه های حیوانی در کشور و استان کرمانشاه می شوند.

تورج همتی گفت: چندی پیش نیز یک قلاده خرس در شهرستان اسلام آبادغرب توسط برخی از مردم محلی مورد هدف قرار گرفت که متاسفانه تلاش این اداره کل و نیز متخصصان و فعالان محیط زیست برای نجات این خرس بی فایده ماند.

وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل از بین رفتن و کاسته شدن از گستره محیط زیست موجودات زنده، گسترش قلمروهای انسانی است، افزود: این عوامل امروز به خطری بالقوه برای تنوع زیستی در کشور مبدل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به مرگ یک قلاده توله خرس در شهرستان گیلانغرب، بیان داشت: روز گذشته مردم گیلانغرب از مرگ یک قلاده توله خرس بر اثر تصادف با خودروهای عبوری در جاده های بیرون شهر این شهرستان خبر دادند.

همتی با اشاره به اینکه این قلاده توله خرس قبل از رسیدن نیروهای محیط زیست، تلف شده بود، گفت: مسئولان امر باید در جاده ها و گردنه های این شهرستان تابلوهایی مبنی بر وجود زیستگاه طبیعی موجودات نصب کنند تا شاهد اینگونه حوادث دلخراش زیست محیطی نباشیم.

کد N384404

وبگردی