آفتاب

کرانچار:برانکو بهترین نتایج ایران در جام‌ملت‌ها را برای ایران رقم زد/تیموریان بازیکن خوبی است!

کرانچار:برانکو بهترین نتایج ایران در جام‌ملت‌ها را برای ایران رقم زد/تیموریان بازیکن خوبی است!

سرمربی سپاهان می گوید تجربه نیکو کواچ کم بود اما او باید سرمربی کرواسی بماند.

ناصر قراگزلو: زلاتکو کرانچار روز گذشته در مصاحبه‌اي اختصاصي با خبرورزشي از نمايش تيم‌ملي کشورش در جام بيستم و همچنين از تيم‌ملي ايران و کروش با ما حرف زد.

* عملکرد تيم‌ملي کرواسي را در جام بيستم چطور ديديد؟ اگر جاي کواچ يک مربي باتجربه قرار داشت، صعود مي‌کرديد؟

ما نتيجه‌اي را که مي‌خواستيم، به دست آورديم و اين موضوع را نبايد فقط به حساب کم‌تجربگي کواچ گذاشت. در واقع دستياران کواچ نيز فقط در حد باشگاهي کار کرده بودند و در لحظات حساس نمي‌توانستند آن‌طور که بايد و شايد به او کمک فکري بدهند.

* در مورد نمايش ايران در جام‌جهاني بيستم چه نظري داريد؟

تيم ايران از نظر دفاعي حضوري فوق‌العاده داشت اما اين تيم هم مانند کشورهاي آمريکاي لاتين نتوانست بازي رو به جلو و هجومي از خود ارائه کند. خصوصاً در بازي آخر مقابل بوسني که تيم ايران نياز به برد داشت اما کيفيت لازم براي گلزني را نداشت.

* برخي منتقدان کروش مي‌گويند او کار خارق‌العاده‌اي انجام نداد اما بيشتر مردم از عملکرد او رضايت دارند. شما چه نظري داريد؟

تا جايي که مشخص است، بايد بگويم کار کروش در راهيابي ايران به جام‌جهاني فوق‌العاده بود اما در خود جام دلايلي مانع تحقق انتظارات شدند. البته هر مربي نظر و تاکتيک خودش را دارد ولي قالب بازيکنان ايراني تهاجمي است نه تدافعي.

* کروش بهترين گزينه براي رقابت‌هاي جام ملت‌ها محسوب مي‌شود؟

تصميم‌گيري بر عهده فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش است ولي به نظر من اگر کروش ايران را براي بازي هجومي‌تر از آنچه در جام جهاني ديديم، آماده کند، بهترين گزينه براي هدايت تيم‌ملي ايران خواهد بود. کروش سه سال کنار تيم‌ملي ايران بوده و خودش تيم‌ملي را شکل داده و مي‌تواند خاطره موفقيت برانکو را تکرار کند. همه مي‌دانند ايوانکوويچ بهترين نتايج ايران در جام ملت‌هاي آسيا را رقم زد!

* به نظرتان چه تيمي قهرمان جام‌جهاني مي‌شود؟

برزيل، آلمان، آرژانتين و هلند مدعي قهرماني هستند اما من فکر مي‌کنم يک تيم از بين برزيل يا آرژانتين قهرمان جام جهاني خواهد شد.

* سؤال آخرمان به ليگ ايران برمي‌گردد؛ آندو جايگزين اميد ابراهيمي در سپاهان مي‌شود؟

واقعاً حيف شد که اميد، سپاهان را ترک کرد. او علي‌رغم تمام تلاش من و تمايل کادرفني، به اراده خودش سپاهان را ترک کرد و ما مي‌خواستيم که او بماند. در حال حاضر هم ما بازيکناني مثل علي کريمي و وريا غفوري را در تيم‌مان داريم و کمبودي احساس نمي‌کنيم. تيموريان هم بازيکن خوبي است ولي بايد ديد کدام پيشنهاد را مي‌پذيرد!

 

251 251

 

کد N369381

وبگردی