آفتاب
در پی حادثه آتش سوزی در شركت نفت سپاهان اعلام شد؛

میزان خسارات مشخص نیست/ عمدی بودن آتش سوزی تكذیب شد

میزان خسارات مشخص نیست/ عمدی بودن آتش سوزی تكذیب شد

در حال حاضر فعالیت اصلی پالایشگاه به قوت خودش باقی است تخلیه بارگیری طبق روال عادی انجام می شود و خللی در این زمینه بوجود نیامده است.

مدیر روابط عمومی نفت سپاهان ضمن تكذیب عمدی بودن آتش سوزی در پالایشگاه علت و میزان خسارات وارده را منوط به نظر كارشناسان دانست.

شهریزی، مدیر روابط عمومی نفت سپاهان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص آتش سوزی در انبار شركت نفت سپاهان اظهار داشت: صبح امروز محل پر كنی این شركت دچار حریق شد كه بلافاصله مامورین آتش نشانی اعزام و آتش سوزی مهار شد.

وی افزود: در حال حاضر فعالیت اصلی پالایشگاه به قوت خودش باقی است تخلیه بارگیری طبق روال عادی انجام می شود و خللی در این زمینه بوجود نیامده است.

شهریزی در خصوص علت و میزان خسارت نیز گفت: هنوز این مسئله مشخص نیست و منتظر نظر كارشناسان هستیم.

وی یاد آور شد: این حادثه هیچگونه خسارت جانی برای كاركنان این پالایشگاه در پی نداشته اما تعدادی از مامورین آتش نشانی دچار صدمات سطحی شدند.

مدیر روابط عمومی نفت سپاهان همچنین عمدی بودن حادثه را تكذیب كرد.

در همین ارتباط بهزاد بزرگ زاد، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز در خصوص جزئیات حادثه و نحوه اطفاء حریق به خبرنگار ایلنا گفت: در ساعت ۴:۴۰ دقیقه بامداد، حریق در انبار مخازن روغن گزارش شد و از آتش نشانی اصفهان درخواست كمك و همكاری گردید كه بلافاصله پس از درخواست كمك، نیروهای كلیه ایستگاه های آتش نشانی، نزدیك به ۹۰ نیرو به همراه ۳۵ دستگاه اطفائیه سنگین و نیمه سنگین به محل اعزام شدند و وضعیت حریق هر لحظه در حال رصد شدن بود.

وی با بیان اینكه این حادثه كه در انبار نگهداری مخازن رخ داد و موجب شد كه حریق بسیار بزرگی رخ دهد، افزود: گرچه وسعت حریق با توجه به مواد قابل اشتعال درون آن بسیار زیاد بود اما عكس العمل نیروهای آتش نشانی اصفهان و HSE پالایشگاه باعث شد تا از سرایت ان به بخش های دیگر جلوگیری به عمل آمده وكمتر 5 ساعت و در ساعت ۹:۲۸ دقیقه اطفاء شود.

بزرگ زاد خاطرنشان كرد: در این حادثه هیچ فرایندی دچار آتش سوزی نشد اما 3 نفر از نیروهای آتش نشانی اصفهان دچار گاز گرفتگی و یك نفر دچارشكستگی پا شد.

کد N306831

وبگردی