آفتاب

اعتصاب کارکنان مترو، نظام حمل و نقل شهری لندن را مختل کرد

اعتصاب کارکنان مترو، نظام حمل و نقل شهری لندن را مختل کرد

لندن - ایرنا - اعتصاب کارکنان متروی لندن که از شب گذشته آغاز شده، نظام حمل و نقل شهری پایتخت انگلیس را مختل کرده است.

به گزارش ایرنا، کارکنان متروی لندن دوشنبه شب و در اعتراض به طرح تعدیل نیرو و تعطیلی دفاتر فروش بلیت در ایستگاه های مترو، برای مدت 48 ساعت دست از کار کشیدند.

این اعتصاب باعث تعطیلی برخی از خطوط مترو و ایستگاه های آن و همچنین ایجاد اختلال و تاخیر فراوان در دیگر خطوط شده است. انتظار می رود که این اعتصاب دو روزه سفر میلیون ها نفر از مسافران شهری در لندن را تحت تاثیر قرار دهد.

به رغم اختصاص اتوبوس های اضافی توسط سازمان حمل و نقل شهری لندن، صبح امروز و در ساعات اوج رفت و آمد شهری، صف های طولانی در ایستگاه های اتوبوس تشکیل شده و بسیاری از مردم نیز مجبورند با پای پیاده و یا با دوچرخه و خودروی شخصی به محل کار خود بروند.

اتحادیه صنفی ˈآر. ام. تی.ˈ که اکثر کارکنان متروی لندن را نمایندگی می کند، در ماه فوریه (بهمن ماه) نیز یک اعتصاب موفق دو روزه را برگزار کرد که طی آن بخش اعظم خدمات شرکت متروی لندن تعطیل و یا مختل شد.

پس از آن اعتصاب، حدود 40 دور مذاکره میان نمایندگان کارکنان و مقامات سازمان حمل و نقل شهری لندن و شرکت مترو برگزار شد ولی طرفین نتوانستند به توافقی دست یابند و دور آخر مذاکرات نیز روز دوشنبه بدون نتیجه پایان یافت.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و بوریس جانسون شهردار لندن، اعتصاب کارکنان مترو را اقدامی بی مورد و غیرقابل توجیه خوانده اند.

یک سخنگوی کامرون گفت: نخست وزیر این اعتصاب را به دلیل اینکه طی روزهای آینده زندگی روزمره مردم لندن را مختل می کند، اقدامی غلط و غیرقابل توجیه می داند.

شهردار لندن نیز با انتقاد از برنامه اعتصاب، مدعی شد که فقط 30 درصد اعضای اتحادیه صنفی کارکنان متروی لندن از اعتصاب حمایت کرده اند.

وی گفت: این اقدام باعث سرگردانی مسافران و آسیب دیدن اقتصاد لندن می شود.

ˈمیک کشˈ سرپرست اتحادیه صنفی ˈآر. ام. تیˈ نیز با انتقاد از موضع سرسختانه مقامات متروی لندن در مورد تعطیلی دفاتر فروش بلیت و تعدیل نیرو، گفت: ما هنوز هم آماده ایم تا مذاکرات جدی و معنادار را در مورد پیشنهادهای جایگزین خود با مقامات شرکت مترو انجام دهیم.

مقامات سازمان حمل و نقل شهری و شرکت متروی لندن تاکید کرده اند که همه تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا در دو روز آینده در حد امکانات موجود، حداکثر خدمات را به مسافران شهری ارائه کنند.

این مقامات در عین حال اعلام کرده اند که متروی لندن طی امروز و فردا قادر است با حدود 40 درصد ظرفیت خود فعالیت کند.

اتحادیه ˈآر. ام. تیˈ تاکید کرده است که در صورت عدم پیشرفت در مذاکرات، هفته آینده نیز یک اعتصاب 72 ساعته را سازماندهی خواهد کرد.

اعضای این اتحادیه و دیگر تشکل های صنفی و کارگری انگلیس روز پنجشنبه اول ماه می (11 اردیبهشت ماه) نیز به مناسبت روز جهانی کارگر در شهر لندن و برخی دیگر از شهرهای انگلیس دست به تظاهرات خواهند زد.

مخالفت با سیاست های ریاضت اقتصادی دولت ائتلافی و اعتراض به تعدیل نیرو و خصوصی سازی شعار اصلی مراسم امسال روز جهانی کارگر در انگلیس خواهد بود.

سازمان حمل و نقل شهری لندن و شرکت مترو تصمیم گرفته اند ضمن تعطیل کردن دفاتر فروش بلیت، بین 750 تا 950 نفر از کارکنان را تعدیل کنند. بر اساس گزارش های منتشره با ماشینی کردن صدور بلیت و اخراج کارکنان اضافی شرکت مترو، سالانه 50 میلیون پوند صرفه جویی خواهد شد.

اتحادیه های صنفی کارکنان متروی لندن به این طرح معترض هستند و آن را غیرمنصفانه می دانند که به گفته آنها با اجرای آن حتی ممکن است امنیت و سلامت استفاده کنندگان از مترو نیز مورد تهدید قرار بگیرد.

شرکت متروی لندن روزانه بیش از سه میلیون مسافر را جا به جا به می کند.

اروپام**345
کد N252796

وبگردی