آفتاب
احمدی:

اخلاق بیشترین رنگ را در حکایات غزلیات و ابیات سعدی دارد

اخلاق بیشترین رنگ را در حکایات غزلیات و ابیات سعدی دارد

شیراز – خبرگزاری مهر: استاندار فارس گفت: سعدی حکیمی است که به ابعاد مختلف زندگی انسانی توجه دارد و اخلاق که جان مایه زندگی بشری است بیشترین رنگ را در حکایات غزلیات و ابیات سعدی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد احمدی شامگاه یکشنبه در مراسم یادروز سعدی در شیراز افزود: عشق به انسایت و محور قرار دادن به انسان و محهوریت  انسایت در اشعار سعدی موج می زند.

وی ادامه داد: امروز تمام گرفتاریهای بشر به خاطر بی‌قراری است که بعضی از افزون طلبان در جهان متمدن کنونی برای خود ایجاد کرده اند و امروز  تمام نکاتی که  نظر سعدی است نیاز جامعه بشری محسوب می‌شود.

استاندار فارس بیان کرد: باید این گمشده یعنی اخلاق را از لابلای اشعار سعدی بیرون کشید و به عنوان درس و مشق جامعه بشری به بشریت عرضه کرد.

وی ادامه داد: اندیشمندان لازم نگاهی نو با توجه به نیازهای زمانه به ابیات و ادبیات و سبک سعدی داشته باشند و جامعه جوان ما باید را از سرچشمه زلال سعدی سیراب کرد.

احمدی تاکید کرد: جا دارد که خلاصه ای از کتابهای سعدی و حکایات و حکمتهای سعدی در زرورق زمان بپیچیم و به نسل جوان عرضه کنیم.

استاندار فارس تصریح کرد: سعدی امروزه افتخار بشریت است و نه تنها سعدی شیراز و ایران است بلکه سعدی بشریت نیز مخسوب می شود.

وی با بیان اینکه درسهای سعدی برای ما باید درسهای زندگی باشد، افزود: در مدارس و خانه های ما اشعار سعدی باید به درستی قرائت و تفسیر شود.

احمدی ادامه داد: اینکه یادروز سعدی را در یک شب در شیراز با حضور اندیشمندان و شخصیتهای کشوری و استانی و ادبیان و مورخان برگزار کنیم کافی نیست بلکه درس گرفتن از سعدی لازمه کار است .

وی تاکید کرد: باید در تمامی ابعاد سیاسی اجتماعی از سعدی درس بگیریم.

کد N235557

وبگردی