آفتاب

کارکنان متروی لندن اعتصاب می کنند

کارکنان متروی لندن اعتصاب می کنند

لندن - ایرنا - کارکنان متروی لندن در اعتراض به طرح تعدیل نیرو و بسته شدن دفاتر فروش بلیت در ایستگاه های مترو، به مدت پنج روز اعتصاب می کنند.

به گزارش ایرنا، اتحادیه صنفی ˈآر. ام. تیˈ که اکثر کارکنان متروی لندن را نمایندگی می کند، روز پنجشنبه اعلام کرد: این اعتصاب پنج روزه، طی هفته های آتی و در دو مقطع برگزار خواهد شد.

به گفته این اتحادیه، کارکنان متروی لندن از ساعت 9 شب روز 28 آوریل (هشتم اردیبهشت) به مدت 48 ساعت دست از کار خواهند کشید. مرحله بعدی این اعتصاب نیز از تاریخ پنجم ماه می (15 اردیبهشت) به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

سازمان حمل و نقل شهری لندن و شرکت مترو تصمیم گرفته اند ضمن تعطیل کردن دفاتر فروش بلیت، بین 750 تا 950 نفر از کارکنان را تعدیل کنند. بر اساس گزارش های منتشره با ماشینی کردن صدور بلیت و اخراج کارکنان اضافی شرکت مترو، سالانه 50 میلیون پوند صرفه جویی خواهد شد.

اتحادیه های صنفی کارکنان متروی لندن به این طرح دولت معترض هستند و آن را غیرمنصفانه می دانند که با اجرای آن حتی ممکن است امنیت و سلامت استفاده کنندگان از مترو نیز مورد تهدید قرار بگیرد.

کارکنان معترض متروی لندن در اواسط بهمن ماه پارسال نیز با برگزاری یک اعتصاب 48 ساعته نظام حمل و نقل شهری پایتخت انگلیس را مختل کردند و باعث سرگردانی میلیون ها مسافر شدند.

مقامات سازمان حمل و نقل لندن و نمایندگان اتحادیه های صنفی پس از اعتصاب بهمن ماه مذاکراتی را برای حل اختلافات خود آغاز کردند ولی اعلام برنامه جدیدی برای اعتصاب، نشان می دهد که پیشرفتی در این مذاکرات حاصل نشده است.

شرکت متروی لندن روزانه بیش از سه میلیون مسافر را جا به جا به می کند.

همزمان اتحادیه صنفی ˈتی.اس.اس.ایˈ دیگر اتحادیه ای که بخشی از نیروهای متروی لندن را نمایندگی می کند نیز امروز در بیانیه ای اعلام کرد اعضای این اتحادیه طی هفته های آینده در اعتراض به عدم افزایش حقوق و همچنین وضعیت صندوق بازنشستگی خود بطور جداگانه دست به اعتصاب خواهند زد.

بر اساس این بیانیه حدود هزار نفر از اعضای اتحادیه ˈتی.اس. اس. ایˈ در نظرسنجی انجام شده، از برگزاری اعتصاب حمایت کرده اند.

اروپام**345
کد N230104

وبگردی