آفتاب

علی اکبر فرهنگی، معمار ارتباطات انسانی است

علی اکبر فرهنگی، معمار ارتباطات انسانی است

ایرنا نوشت:

استاد دانشگاه، دوست و همکار علی اکبر فرهنگی از وی به عنوان معمار و تمثیل ارتباطات انسانی در کشور نام برد .

علی اکبر ساروخانی روز دوشنبه در مراسم تجلیل از استاد دکتر علی اکبر فرهنگی ضمن بیان خاطراتی از آشنایی با این چهره ماندگار در سال 45 او را کارآفرین علم و دانش نامید.

وی ادامه داد: فرهنگی همیشه چراغ راه کسانی است که با او در ارتباط هستند، نه فقط دانشجویان که حتی دوستان و همکارانش را هم راهنمایی می کند؛ یکی از بزرگترین صفات فرهنگی معلمی است و من او را تمثیل یک معلم برجسته می دانم.

ساروخانی گفت: کلاس های او بهشت هستند نه کلاسی که دانشجو از آن بترسد زیرا عشق به دانستن را ترویج می دهد.

این استاد دانشگاه گفت: اگر ژان ژاک روسو امروز زنده بود و می خواست کتاب امیل را بنویسد فرهنگی را تمثیل کتاب خود قرار می داد.

وی گفت: بالاترین صفت علی اکبر فرهنگی عاشقی است، او عاشق انسان و دانشجویانش است و همیشه از کارش لذت می برد.

دکتر فرهنگی که در سال ۸۵ به عنوان چهره ماندگار حوزه مدیریت معرفی شد، دارای آثار متنوعی در حوزه مدیریت رسانه، ارتباطات و روابط انسانی است.

قراراست بنیاد دکتر فرهنگی با کمک برخی از دفاتر و سازمان های بین المللی مانند یونسکو، سازمان ملل متحد، دانشگاه های تهران، پردیس البرز و برخی نهادهای رسانه ای تشکیل خواهد شد. هدف از تشکیل این بنیاد هم تقویت بحث های هویت رسانه و ارتباطات از منظر بین المللی است.

فرهنگی 71 ساله ، فوق دکترای ارتباطات سازمانی از آمریکا، دکترای ارتباطات از دانشکده ارتباطات دانشگاه اوهایو در آمریکا و دکترای مدیریت از مدرسه علوم رفتاری کاربردی و رهبری آموزشی را در کارنامه دارد.

تکنولوژی و تکامل فرهنگی، ارتباطات انسانی، ترجمه منتخبی از اشعار اوکتاویو پاز و ... برخی از آثار فرهنگی است.

/6262

کد N159931

وبگردی