آفتاب

تیراندازی بی دلیل مرزبانان آمریکا به مهاجران مکزیکی

تیراندازی بی دلیل مرزبانان آمریکا به مهاجران مکزیکی

نیویورک، ایرنا - گزارش بررسی مستقلی که از آژانس مرزبانان آمریکایی تهیه شده است ، نشان می دهد که در بسیاری از موارد مرزبانان این کشور بی دلیل به سمت مهاجران مکزیکی تیراندازی می کنند.

روزنامه ˈال-ای تایمزˈ در مقاله ای نوشت، که گزارش مستقلی از آژانس مرزبانان آمریکا نشان می دهد که مرزبانان عمدا جلوی مسیر اتوموبیل ها ایستاده و راننده های آنها را در شرایطی قرار می دهند تا بتوانند تیراندازی غیرضروری خود را توجیه کنند.

همچنین، این مرزبانان، در بسیاری از موارد به علت عصبانیت از مکزیکی های پشت دیوار مرزی که به طرف آنان سنگ پرتاب می کردند، به طرف آنان شلیک می کنند که تا به حال به مرگ 19 نفر منجر شده است.

اداره گمرک و حفاظت مرز آمریکا که خواستار تهیه این گزارش شده بود، برای جلوگیری از فاش شدن این گزارش 21 صفحه ای، فقط نسخه خلاصه ای که در آن بسیاری از نکته های کلیدی و جنجالی این گزارش حذف شده بود را به کمیته نظارتی مجلس سنا فرستاده است.

مقام های مکزیکی چندین سال است که به روش های مرزبانان آمریکایی که بارها منجر به قتل مردم مکزیک شده اعتراض کرده اند ولی نتیجه رسیدگی به اعتراض آنان سال ها طول می کشد و در بسیاری از موارد دیگر به اعتراض آنان رسیدگی نمی شود.

در تازه ترین مورد این تیر اندازی ها که موجب قتل ˈهزوز فلورسˈ شهروند مکزیکی، در هفته قبل شد، مرزبان آمریکایی در دفاع پاسخ داده بود که فلورس به طرف وی سنگ پرتاب کرده که موجب شکستن سر این مرزبان می شود. وزیر خارجه مکزیک در بیانیه ای این واقعه را بسیار نگران کننده خوانده است.

در مورد دیگری، مرزبان آمریکایی آلوارو پدروزا، 36 ساله را که برای گردش با خانواده اش به منطقه ˈریو گراندˈ مکزیک رفته بود، به عبور غیرقانونی از مرز متهم کرده و اظهار داشته اند که پس از اینکه آلوارو شروع به پرتاب سنگ به طرف آنان می کند، با شلیک گلوله ای او را به قتل می رسانند.

خانواده پدروزا هنوز به دنبال عدالت برای وی می باشند.

اروپام 2253 **1908
کد N152776

وبگردی