آفتاب

ورود کالای قاچاق به بخش کشاورزی ضربه مهلکی به سلامت جامعه وارد می‌کند

ورود کالای قاچاق به بخش کشاورزی ضربه مهلکی به سلامت جامعه وارد می‌کند

جانشین دبیر و رئیس دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان از قاچاق به عنوان اقتصاد پنهان یاد کرد و ضمن برشمردن آثار ویران‌ کننده قاچاق افزود: پدیده قاچاق پدیده شوم و مخربی است که در آینده آثار سوء خود را برجا می گذارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان هاشمی در کارگاه مقابله با قاچاق کالا و نهاده‌های کشاورزی که در شاهرود برگزار شد، قانون گریزی، بیکاری و تهدید سلامت را از آثار شوم قاچاق ذکر کرد و افزود: ورود، توزیع و مصرف کالای قاچاق در سطح محصولات کشاورزی می‌تواند به این محصولات و در نهایت به سلامت جامعه ضربه مهلکی وارد کند.

رئیس دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همچنین با بیان اینکه در ماه گذشته قانون جامع قاچاق تصویب و ابلاغ شده است گفت: اصل پیشگیری کمیته تخصصی پیشگیری و ساماندهی اقتصادی کمیسیون باید به دنبال آموزش‌های تخصصی افزایش یابد، باید دانش بهره وران را روز به روز افزایش دهیم و در نهایت قانون جامع خود را کامل کنیم.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه اهداف برگزاری این همایش را ایجاد حساسیت و افزایش شناخت در عوامل اجرایی، ایجاد وحدت رویه و تبیین رویکردهای فنی و قانونی در امر مبارزه با قاچاق کالا عنوان کرد و یادآور شد: قاچاق یک پدیده شوم اقتصادی است که به دور از دید نهادها و مجریان قانون صورت می‌پذیرد.

عرب اضافه کرد: قاچاق در حوزه کشاورزی به طرق مختلف صورت می‌پذیرد که تهیه کود، سم، سوخت و نهال از مبادی غیرمجاز، تولید کود، سم، سوخت و نهال در مراکز غیرمجاز، عرضه نهاده‌های تولید شده در مراکز خارج از شبکه توزیع رسمی و عرضه کود و سم تولیدی در مراکز غیرمجاز در شبکه توزیع رسمی از مهمترین آنها است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین حوزه تأمین، توزیع و مصرف را از گلوکاه‌های کنترل قاچاق دانست.

انتهای پیام

کد N140353

وبگردی