آفتاب

‌استاندار: سهم استان مرکزی را باید در اقتصاد مقاومتی تعریف کنیم

‌استاندار: سهم استان مرکزی را باید در اقتصاد مقاومتی تعریف کنیم

استاندار مرکزی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: دنیای جدیدی از اقتصاد به روی ما باز شده، باید خود را با این دنیا تطبیق دهیم و سهم استان مرکزی را در این دنیا مشخص کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مرکزی، محمدحسین مقیمی در جمع خبرنگاران افزود: ما در این استان توفیقات و در مقابل آن مشکلات بسیاری داریم و برای رفع مشکلات دست استمداد به سوی همگان دراز می‌کنیم تا بتوانیم از همکاری نخبگان، اندیشمندان، فضلا، اساتید و ... برای رفع مشکلات بهره برده و در این مسیر به درستی قدم برداریم.

وی با تأکید برلزوم حرکت همه‌جانبه و همکاری اصحاب رسانه در رشد و توسعه استان تصریح کرد: یکی از دلایل عدم اقبال نسبت به استفاده از خدمات داخل استان توسط سفارش‌دهندگان و سرمایه‌گذاران، فرهنگی بوده و برون‌رفت از این مشکل مستلزم دست برداشتن ازجزیره‌ای زندگی کردن و تلاش برای رشد در یک فضای مشترک با هدف تعالی همه‌جانبه است.

وی با بیان اینکه صنایع باید نسبت به استان احساس تعلق کنند تا به مشارکت داخلی ترغیب شوند، افزود: درآمدهای این استان باید در خود استان بچرخد. این استان دارای بیش از دو هزار و 800 واحد صنعتی است و باید از این ظرفیت استفاده بهینه ببرد.

وی با بیان اینکه درآمد در اصفهان 6 بار در استان چرخش می‌کند، ولی این میزان در استان مرکزی 1.5 بار است، افزود: رسانه‌ها به ما کمک کنند تا با وارد کردن سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به استان، زمینه ایجاد درآمد و در ادامه آن چرخش درآمد در استان را ایجاد کنیم.

وی صنعتی بودن استان مرکزی را سرمایه‌ای سرشار از تخصص، تجربه و دانش فنی دانست که باید به آن بهاء داده شود و افزود: این تجربه 50 ساله باید به کار گرفته شود تا شاهد تحول در استان باشیم.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق این هدف باید میدان خواسته‌هایمان را وسیع‌تر کنیم، اضافه کرد: در حوزه رفاه عمومی و مبلمان شهری در اراک کارهای زیادی انجام شده اما، بافت قدیمی شهر تغییر چندانی نداشته است و مردم از یک تفریحگاه در شأن خود در شهرهای این استان برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه منطقه گردو می‌تواند به یک منطقه تفریحی با امکانات گردشگری تبدیل شود، افزود: با وجود پرداخت عوارض توسط صنایع، عوارض آلایندگی و عوارضی که مردم پرداخت می‌کنند، رفاه عمومی در این استان نباید اینگونه باشد. باید به سمت رشد در این حوزه‌ها حرکت کنیم و تحقق این مهم نیازمند مشارکت همگانی است.

انتهای پیام

کد N140244

وبگردی