آفتاب

نصب آسانسور توسط شرکت‌های فاقد پروانه مورد تایید استاندارد نیست

نصب آسانسور توسط شرکت‌های فاقد پروانه مورد تایید استاندارد نیست

نصب آسانسور تنها باید از طریق شرکت‌های دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور صورت گیرد در غیر اینصورت پایان کار به بهره برداران ارائه نمی‌شود.

نصب آسانسور تنها باید از طریق شرکت‌های دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور صورت گیرد در غیر اینصورت پایان کار به بهره برداران ارائه نمی‌شود.
به گزارش ایلنا از همدان؛ ˈمحمد علی استقامتیˈ، کار‌شناس صنایع فلزی اداره کل استاندارد استان همدان گفت: نیروهای فعال در شرکت‌های فاقد پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور دارای تجربه و تخصص در این زمینه نبوده و برای بهره برداران مشکلاتی را به همراه داشته‌اند.
وی اضافه کرد: با توجه به افزایش تقاضا برای نصب آسانسور در واحدهای در حال احداث برخی افراد سودجو با اجاره یک مغازه یا واحد و ثبت شرکت بدون داشتن مجوز اقدام به نصب آسانسور می‌کنند.
وی بیان کرد: در صورت بروز مشکل برای آسانسورچون بیشتر این افراد اقدام به جابجایی محل کار یا تغییر نام محل فعالیت خود می‌کنند پیگیری بهره بردارن بی‌نتیجه باقی می‌ماند.
وی با توصیه به شهروندان برای عقد قرارداد با شرکت مجاز نصب آسانسور هشدار داد: در صورت نصب آسانسور از سوی شرکت‌های فاقد پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور، اداره کل استاندارد برای بهره برداران تاییدیه گواهی ایمنی و کیفیت آسانسور صادر نمی‌کند.
کار‌شناس صنایع فلزی اداره کل استاندارد استان همدان گفت: شمار زیادی از بهره برداران به علت انعقاد قرار داد با شرکتهای فاقد پروانه هم اکنون که خواستار دریافت پایان کار هستند در زمینه صدور تاییدیه گواهی ایمنی و کیفیت آسانسور با مشکل مواجه شدند.
استقامتی اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، تمامی آسانسورهای نصب شده در کشور، از ابتدای سال ۸۲ مشمول مقررات استانداردهای اجباری بوده و این موضوع به همه شهرداری‌ها برای رعایت موضوع در صدور پایان کار ساختمان‌ها ابلاغ شده است.
وی توضیح داد: اداره کل استاندارد تایید گواهی ایمنی و کیفیت آسانسور را به منظور ارائه به شهرداری‌ها بر عهده دارد لذا از شهروندان به خصوص مالکان، مهندسان و انبوه سازان انتظار می‌رود به منظور رعایت الزامات فنی و تامین ایمنی تجهیزات منصوبه و جلوگیری از ایجاد مشکل در هنگام صدور پایان کار ساختمان تنها با شرکت‌های دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور صادره از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اقدام به انعقاد قرارداد نمایند.

کد N140215

وبگردی