آفتاب
استاندار مازندران:

پیشگیری از جرم باید در جامعه نهادینه شود

پیشگیری از جرم باید در جامعه نهادینه شود

پیشگیری از جرم باید در جامعه نهادینه شود و این موضوع فقط محدود به دستگاه قضایی نیست و همه مسئولین در استان وظیفه کاهش ناهنجاری ها در اجتماع را دارند.

استاندار مازندران در مراسم معارفه مدیر کل جدید دادگستری استان مازندران یاد و خاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی و همه شهیدان قوه قضائیه را گرامی داشت و گفت: انتظارما این است که تمامی دستگاه‌ها اعم از اجرایی، قانونگذاری و قضایی در جهت کاهش جرم و جنایت و رشد قانونمداری، قانونگرایی تلاش کنند.

به گزارش ایلنا از ساری، ربیع فلاح توجه به اخلاق، توجه به خدا و خود کنترلی را در کاهش جرائم بسیار موثر دانست و گفت: به هر میزان که توجه به خدا، اخلاق و معاد بیشتر باشد انگیزه وقوع جرم کاهش می‌یابد و در این راستا نهاد‌ها و دستگاههای فرهنگ ساز جامعه می‌توانند بسیار اثرگذار باشند.

استاندار مازندران تصریح نمود: پیشگیری از جرم باید در جامعه نهادینه شود و این موضوع فقط محدود به دستگاه قضایی نیست و همه مسئولین در استان وظیفه کاهش ناهنجاری‌ها در اجتماع را دارند.

وی کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و کار و تلاش و همت مضاعف برای رفع ناهنجاری‌ها و پیشگیری از بروز جرایم را از مهم‌ترین انتظارات از دستگاه قضائی استان دانست و گفت: همچنین کاهش دست اندازی به اراضی و کنترل تخریب اراضی و بازگردان اراضی تصرف شده به بیت المال از مهم‌ترین انتظارات ما در استان است.

مقام عالی دولت در استان تصریح نمود: استان مازندران در سطح کشور از نظر فرهنگی و اجتماعی پیشتاز است از این رو باید از نظر امنیت و آسایش عمومی نیز در کشور سرآمد باشد.

وی تعامل و همکاری دوجانبه بین دستگاه قضایی و دستگاههای اجرایی را خواستار شد و گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید ریشه‌های فساد اقتصادی را خشکاند و با متخلفان اقتصادی شدیدا برخورد کرد.

استاندار مازندران کار قضا را بسیار حساس و مهم خواهد و گفت: چشم امید مردم برای حقوق از دست رفته خود به این دستگاه می‌باشد و هدف اصلی این دستگاه باید رضایت خدا و رضایت مردم باشد.

وی از تلاش حجت الاسلام و المسلمین طالبی در دادگستری استان تقدیر و تشکر نمود و گفت: عزیز ارزشمندمان حجت الاسلام و المسلمین طالبی در سالهای اخیر در حوزه قضایی پیشرفتهای فراوان و بسیار خوبی در مازندران به وجود آورده وشان دستگاه قضایی در این استان را ارتقا داده است و بنده از زحمات خالصانه ایشان تقدیر و تشکر می‌کنم.

ربیع فلاح همچنین در پایان برای حجت الاسلام و المسلمین تقوی‌فرد در مسئولیت مهم مدیر کل دادگستری مازندران آرزوی موفقیت نمود.

قابل ذکر است در این مراسم که حجت الاسلام و المسلمین رئیسی معاون اول قوه قضائیه، آیت الله جباری و معلمی نمایندگان مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و جمعی کثیری از مدیران و مسئولان حضور داشتند از زحمات حجت الاسلام و المسلمین طالبی در دادگستری استان تقدیر شد و حجت الاسلام و المسلمین تقوی‌فرد به عنوان مدیر کل جدید دادگستری مازندران معرفی شد.

کد N140083

وبگردی