آفتاب

تامین بودجه، کلید توسعه کلانشهر کرج

تامین بودجه، کلید توسعه کلانشهر کرج

فرماندار کرج گفت: تخصیص اعتبار و تامین بودجه مهم‌ترین عامل پیشرفت و توسعه کرج به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) محمدتقی ایرانی عصر روز گذشته(سوم اسفند)، در چهارمین جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان کرج گفت: کمبود بودجه و عدم تامین اعتبار از مهم‌ترین عواملی به شمار می‌رود که راه پیشرفت این کلانشهر را به ویژه در حوزه‌های زیرساختی و عمرانی سد کرده است.

وی افزود: کمبود شهرستان کرج در حوزه‌های درمانی، آموزشی، عمرانی و ... بیانگر این مطلب است که بودجه تخصیص یافته برای این کلانشهر به هیچ وجه پاسخگوی نیاز مردم نیست.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تخصیص 43 میلیارد تومانی اعتبار برای شهرستان کرج در سال 92 تنها توانست پاسخگوی تکمیل 15 درصد از پروژه‌های این کلانشهر باشد و متاسفانه پروژه‌های بسیاری به دلیل کمبود بودجه ناتمام ماندند.

ایرانی در ادامه به افتتاح بیمارستان تخت جمشید در کرج اشاره کرد و گفت: بهره برداری از این بیمارستان با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد تومان مهم‌ترین پروژه‌ای بود که امسال در شهرستان کرج افتتاح شد که قسمت عمده سرمایه گذاری آن نیز بر عهده بخش خصوصی بود.

فرماندار کرج با تاکید بر نقش سرمایه گذاران بخش خصوصی در روند تکمیل پروژه‌های شهرستان کرج ابراز کرد: با توجه به کمبود بودجه باید شرایطی را فراهم کرد تا انگیزه لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم شود در غیر این صورت همچنان شاهد عدم تکمیل پروژه‌های این کلانشهر خواهیم بود.

وی ادامه داد: متاسفانه نزدیکی به پایتخت این ذهنیت را ایجاد کرده که کرج از جمله شهرستان‌های برخوردار کشور است در حالی که کاستی‌های موجود بیانگر واقعیت‌هایی مبنی بر نیاز این کلانشهر در برخورداری از امکانات گوناگون است.

ایرانی در بخش دیگری از سخنان خود از چگونگی عملکرد نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی سخن به میان آورد و اذعان کرد: نحوه عملکرد این نمایندگان می‌تواند تاثیر بسزایی در میزان تخصیص بودجه این کلانشهر داشته باشد لذا آنان باید به این مهم توجه بیشتری نشان دهند چرا که تامین اعتبار کلید توسعه کلانشهر کرج به ویژه در حوزه‌های عمرانی محسوب می‌شود.

فرماندار کرج در پایان به اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: این طرح در دولت یازدهم با جدیت پیگیری می‌شود لذا لازم است دستگاه‌های اجرایی و مدیران شهرستان کرج آمادگی لازم را برای اجرایی صحیح و دقیق فاز دوم قانون فوق داشته باشند.

انتهای پیام

کد N139971

وبگردی