آفتاب

دهیاران به مثابه حافظان میراث فرهنگی

دهیاران به مثابه حافظان میراث فرهنگی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از استفاده از ظرفیت دهیاران استان در توسعه صنعت گردشگری خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه خوزستان، افشین حیدری اظهار کرد: در استان خوزستان دهیاری‌های زیادی وجود دارد که این دهیاری‌ها و دهیاران می‌توانند بازوی توانمند میراث فرهنگی در توسعه صنعت گردشگری باشند و در این زمینه از این توانمندی موجود استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: میراث فرهنگی داشته‌های فرهنگی هر ملت است و دهیاران می‌توانند در زمینه حفاظت از آثار موجود در روستاها با میراث فرهنگی همکاری داشته باشند و در این خصوص در حال تدوین ساز و کاری برای تقویت این تعاملات هستیم.

حیدری تاکید کرد: آموزش دهیاران یکی از مسایلی است که امکان توسعه همکاری فی‌مابین را افزایش می‌دهد و به این دلیل باید کوشید تا این آموزش‌ها در صدر فعالیت‌ها قرار گیرند.

وی ادامه داد: توجیه اهمیت حفاظت از میراث فرهنگی برای دهیاران باعث می‌شود تا این مساله در روستاها بسیار مورد توجه قرار گیرد و به این دلیل می‌کوشیم تا این مساله به خوبی اجرا شود.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان خاطرنشان کرد: توسعه صنعت گردشگری باعث افزایش توان اقتصادی در روستاها می‌شود و این مساله می‌تواند بر مهاجرت از روستاها تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

انتهای پیام

کد N139970

وبگردی