آفتاب

فعالیت 1900 مشاور و مربی پرورشی در مدارس کرمانشاه‌

فعالیت 1900 مشاور و مربی پرورشی در مدارس کرمانشاه‌

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تعداد مشاوران و مربیان پرورشی مدارس استان را بیش از 1900 نفر دانست و گفت: از نظر تعداد مشاور در مدارس پسرانه کمبود داریم.

حجت الاسلام سید نجات حسینی نژاد به مناسبت هفته امور تربیتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، تعداد مشاوران رسمی مدارس استان را 621 نفر دانست و گفت: این مشاوران عموما در مدارس مقاطع متوسطه اول و دوم و بخشی نیز در مدارس ابتدایی فعالیت می‌کنند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه در زمینه مشاوران در مدارس دخترانه کمبودی نداریم، گفت: در مدارس پسرانه در این زمینه کمبودهایی وجود دارد.

حسینی نژاد افزود: برای تامین مشاورین در تمامی دوره ها به 300 مشاور دیگر نیاز داریم.

وی در ادامه تعداد مربیان پرورشی مدارس استان را 1300 نفر دانست و گفت: 850 نفر از مربیان پرورشی مدارس در رشته تخصصی خود فعالیت می کنند و 500 نفر نیز در کارهای پرورشی مشارکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه مربیان پرورشی کمبودی نداریم، گفت: البته اگر بخواهیم تمامی نیرو های فعال در این زمینه متخصص باشند نیاز به 500 نفر در این زمینه احساس می‌شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه هدف از نامگذاری این هفته به نام هفته امور تربیتی را نهادینه سازی تربیت درست عنوان کرد و تربیت درست انسان‌ها را یکی از اهداف بزرگ انبیاء دانست.

حسینی نژاد معتقد است: تربیت درست انسان‌ها زمینه‌های بالا بردن شان و مرتبه آن‌ها را فراهم می‌کند.

وی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های انبیاء الهی را تربیت صحیح انسان‌ها می‌داند و معتقد است: تربیت صحیح انسان‌ها زمینه های ایجاد یک شهر آرمانی را فراهم می‌آورد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: جامعه‌ای که همه اقشار آن از تربیت صحیح برخوردار باشند، یک جامعه آرمانی نامیده می‌شود.

وی فرهنگ، شعور، ایمان، تقوا، انسانیت و... را از ویژگی‌های افراد وارسته می‌داند که از تربیت صحیح بهره مند بوده‌اند.

وی در ادامه سیاست اصلی آموزش و پرورش را تربیت صحیح انسان‌ها دانست و گفت: در طول ایام سال در مدارس مسائل تربیتی مطرح می‌شود و در واقع فلسفه ایجاد مدرسه تربیت صحیح افراد است.

انتهای پیام

کد N139967

وبگردی