آفتاب
رییس کمیته نامگذاری معابر و اماکن عمومی کاشان:

اطلاع رسانی دقیق مشکلات نصب تابلوها را کاهش می دهد

اطلاع رسانی دقیق مشکلات نصب تابلوها را کاهش می دهد

رئیس کمیته نامگذاری معابر و اماکن عمومی کاشان، یکی از رسالت های این سازمان را موضوع نامگذاری معابر و اماکن عمومی دانست که در اساسنامه این سازمان درج شده است.

ایلنا: رئیس کمیته نامگذاری معابر و اماکن عمومی کاشان، یکی از رسالت‌های این سازمان را موضوع نامگذاری معابر و اماکن عمومی دانست که در اساسنامه این سازمان درج شده است.

مهدی نادعلی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با اعلام این مطلب، ضمن اشاره به اینکه برنامه‌های نامگذاری با درخواست‌های مردمی بایستی نظم و ارتباط مستقیمی با یکدیگر داشته باشد گفت: در این راستا عملیاتی شدن نرم افزار الکترونیکی و راه اندازی سامانه نامگذاری توسط این سازمان در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

وی، هدف از اجرای این طرح را رسیدگی به درخواست‌های مردمی، سازمانی و ارگانی در راستای نصب تابلو و یا تعویض تابلوهای فرسوده در معابر، کوچه‌ها، میادین و خیابان‌های سطح شهر با مراجعه به این سایت عنوان کرد.

به گفته وی، با توجه به اینکه سازمان رفاهی تفریحی شهرداری چند سالی خود متولی این مهم است لذا اولویت نامگذاری‌ها را نام شهدا، علما، بزرگان و شاعران شهرستان در نظر گرفته است.

رئیس کمیته نامگذاری معابر و اماکن عمومی کاشان، ضمن اشاره به اینکه کاشان به عنوان شهری با پیشینیه‌ای فرهنگی، مذهبی، هنری و تاریخی است افزود: نامگذاری معابر و اماکن عمومی این شهر بایستی با دارالمومنین بودن و فرهنگ شهری آن نیز همخوانی و سنخیت داشته باشد.

نادعلی، به عضویت ۱۰ نفر از افراد مجرب و خبره در این کمیته اشاره کرد و اذعان داشت: بنیاد شهید، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره زیباسازی شهرداری، چند تن از مدیران سازمان رفاهی تفریحی شهرداری و کار‌شناسان خبره در حوزه زبان و ادبیات فارسی چون دکتر عبدالرضا مدرس‌زاده و مهندس سیف اله امینیان در این کمیته به عنوان مشاور فعالیت دارند.

وی، ضمن اشاره به ۱۵۲ مورد ردیف مصوبه طی ۹ ماهه سال ۱۳۹۲ توسط کمیته نامگذاری افزود: از این تعداد ۹۱ مورد کوچه فرعی، ۴۴ مورد کوچه اصلی، ۸ مورد خیابان، ۲ مورد میدان و ۷ مورد سایر معابر و اماکن عمومی بوده است.

به گفته وی، در این مصوبه نامگذاری، کمیسیون فرهنگی شورا ۱۴۸ مورد ردیف مصوبه را اجرایی کرده است.

این مسوول گفت: در ابتدای سال تاکنون بر اساس تصمیمات شهرداری و شورای سازمان، نصب تمامی تابلوهای معابر، میادین و ترافیکی به حوزه خدمات شهری واگذار شده است که بصورت یکپارچه و منظم اجرایی می‌شود.

نادعلی، در ادامه به نامگذاری ۲۷ مورد نام شهید در این شهرستان که توسط خانواده‌های شهدا و بنیاد شهید درخواست شده است اشاره کرد و گفت: تعداد درخواست کنندگان سازمانی و نهادهای دولتی نیز۱۲ مورد و در خواست‌های مردمی نیز ۱۱۳ مورد بوده است.

وی افزود: همچنین ۱۲۹ مورد نامگذاری و ۲۳ مورد تغییر نام طی ۹ ماهه امسال صورت گرفته است.

رئیس کمیته نامگذاری معابر و اماکن عمومی کاشان، ضمن اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون اجرای تابلو‌ها در سطح شهر برعهده خدمات شهری گذاشته شده است گفت: نصب تابلو‌ها به ویژه نام شهدا که در اولویت بندی قرار داشت طبق توافق با خدمات شهری اجر شد.

نادعلی، نصب تابلوهای گردشگری در محورهای امیرکبیر، خیابان علوی، غیاث الدین جمشید و محورهای اصلی را از جمله اقدامات اصلی این کمیته برشمرد.

وی، از عملیاتی شدن تمامی تابلوهای شهری در آینده‌ای نزدیک در این شهرستان خبر داد.

به گفته وی، جانمایی، ساخت ونصب تابلو‌ها، مسیریابی در خیابان‌ها و ورودی‌های شهری به عهده حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری است.

این مسوول، حمایت و مساعدت‌های شهرداری در راستای نصب تابلو‌ها و یکپارچگی آن‌ها در سطح شهر، اجرایی شدن و سرعت بخشیدن به این مهم را با همکاری سازمان رفاهی تفریحی شهرداری خواستار شد.

نادعلی، اطلاع رسانی شهروندان با راه اندازی سامانه یا سایت نامگذاری معابر و اماکن عمومی و پخش آن از طریق تیزر‌ها و تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر را از مهم‌ترین موارد آگاه سازی مردم در فرایند نامگذاری‌ها ذکر کرد.

وی در پایان تاکید کرد: اطلاع رسانی دقیق و منظم می‌تواند بسیاری از معضلات و مشکلات شهروندی را در زمینه نصب تابلو‌ها به واحد مشخص شده و تکریم ارباب رجوع کاهش دهد.

کد N139959

وبگردی