آفتاب

بازدید شهردار و اعضای شورای شهر همدان از کتابخانه مرکزی این شهر

بازدید شهردار و اعضای شورای شهر همدان از کتابخانه مرکزی این شهر

امیررضا یوسفیان شهردار و رضا غلامی خجسته رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان از کتابخانه مرکزی همدان بازدید کردند.

امیررضا یوسفیان شهردار و رضا غلامی خجسته رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان از کتابخانه مرکزی همدان بازدید کردند.
به گزارش ایلنا از همدان، در این بازدید شهردار و همراهان به بازدید از مخزن، سالن VIP، بخش نابینایان و کم بینایان محیط و چشم انداز زیبای این کتابخانه پرداختند و همچنین با روش کار ثبت کتاب، بخش کافه کتاب، طرح کتاب من و بخش نرم افزاری کتابخانه مرکزی همدان آشنا شدند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این بازدید ضمن معرفی بخش‌های مختلف این کتابخانه گفت: در بخش مخزن اصلی بالغ بر ۷۵ هزار نسخه کتاب وجود دارد که با ثبت مابقی کتب تا پایان سال این رقم به بیش از ۱۰۰ هزار جلد خواهد رسید.
ارشاد استعدادی در خصوص بخش وی آی پی تصریح کرد: این بخش، ظرفیت ۲۰ نفر خانم و ۲۰ نفر آقا را دارد که به هر نفر یک میز مطالعه، یک کمد، اینترنت اختصاصی به مدت یک ماه اختصاص داده می‌شود تا افراد بتوانند در کمال آرامش و امکانات به پژوهش و مطالعه خود بپردازند.
وی به معرفی سیستم RFID و نحوه کار آن، نمای نشریات و بخش طرح کتاب من پرداخت و عنوان کرد: کتابخانه مرکزی همدان در شش ماهه اول سال توانسته رتبه نخست در سطح کشور را به خود اختصاص دهد.
استعدادی ضمن معرفی بخش کم بینایان و نابینایان این کتابخانه اظهار کرد: امانت کتاب صوتی و بریل، ارائه نرم افزار ویژه نابینایان و کم بینایان، برگزاری کلاس‌های آموزش رایانه برای اعضاء، ارائه خدمات اینترنتی در حوزه تحقیق و پژوهش از جمله خدمات ارائه شده در این بخش است.
وی افزود: در حال حاضر بخش نابینایان و کم بینایان کتابخانه مرکزی، ۵ هزار جلد کتاب صوتی در قالب‌های CD، DVD و mp۳، ۵۸۰ جلد کتاب بریل در موضوعات متنوع و نزدیک به ۵ هزار عنوان جلد کتاب دیجیتال با فرمت‌های PDF، HTM و TEXT جهت استفاده اعضا در آرشیو خود دارد.
شایان ذکر است مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در پایان این یازدی عنوان کرد: با همکاری شهرداری همدان با دراختیار گذاشتن اتوبوس و تجهیز کتاب توسط اداره کل کتابخانه‌ها می‌توان قدمی محکم در جهت تحقق کتابخانه‌های سیار برای روستاهای با جمعیت کمتر از یک هزار ۵۰۰ نفر برداشت.

کد N139958

وبگردی