آفتاب

پنجمین دوره مسابقات قرآن و حدیث طلاب مدارس علمیه برگزار می‌شود

پنجمین دوره مسابقات قرآن و حدیث طلاب مدارس علمیه برگزار می‌شود

مدیر اداره تهذیب حوزه علمیه استان گلستان از برگزاری پنجمین دوره مسابقات قرآن و حدیث، در مدارس علمیه در تاریخ پانزدهم اسفند 1392 خبر داد.

ˈحجت الاسلام ناد علی رضاییˈ در گفت‌وگو با خبرنگار خبر گزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تصریح کرد: این مسابقه همزمان با سراسر کشور در مدارس علمیه گلستان و در شش رشته تفسیر، معارف حدیث، قرائت، تحقیق، ترتیل و حفظ قرآن برگزار می‏‌شود.

وی، اهداف برگزاری این مسابقه را ترویج و توسعه فضای انس دائمی با قرآن کریم و حدیث و شناسایی و تشویق طلاب به قرائت، حفظ و تدبر در معارف قرآن و عترت بیان کرد.

مدیر اداره تهذیب حوزه علمیه گلستان با بیان اینکه پنجمین دوره مسابقه قرآن و حدیث در دو مرحله مقدماتی و کشوری ویژه طلاب برگزار می‌شود، اظهار کرد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت ‏نام، به پایگاه اطلاع‏ رسانی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور به آدرس اینترنتی «www.tahzib-howzeh.com» مراجعه کنند.

از سوی دیگر حوزه علمیه استان گلستان اولین دوره فراخوان مقاله نویسی با عنوان اخلاق و زندگی از منظر قرآن کریم و روایات ویژه طلاب و روحانیون را ارائه کرد.

در این خصوص معاونت آموزش و پژوهش این حوزه با هدف گسترش فرهنگ قرآنی و رشد و تعالی طلاب در امر تحقیق و پژوهش، مسابقه مقاله‏ نویسی با موضوع فوق را در سه سطح اساتید و کادر مدارس علمیه، طلاب سطح یک و طلاب سطوح دو و سه برگزار می‏‌کند.

تمامی علاقه ‏مندان و پژوهشگران می‏‌توانند آثار خود را حداکثر تا تاریخ بیستم فروردین ماه 1393 به معاونت آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان گلستان ارسال و برای کسب اطلاعات بیستر به معاونت پژوهش مدارس علمیه مراجعه و یا با شماره تلفن 2250545 – 0171 تماس برقرار کنند.

اولین دوره فراخوان مقاله‏ نویسی با موضوع اخلاق و زندگی از منظر قرآن کریم و روایات در 18 محور ارائه شده و از نفرات برتر با اهدای جوایز نفیس، تجلیل می‏‌شود.

انتهای پیام

کد N139711

وبگردی