آفتاب

کارمندان شهرداری بروجرد به تاخیر چندماهه درپرداخت حقوق خود معترضند

کارمندان شهرداری بروجرد به تاخیر چندماهه درپرداخت حقوق خود معترضند

بروجرد - ایرنا - جمعی از کارمندان و کارگران شهرداری بروجرد نسبت آنچه که تاخیر چندماهه در پرداخت حقوق خود عنوان کردند، معترض هستند.

به گزارش ایرنا، این افراد که به نمایندگی از یک هزار و 700 نیروی شهرداری به بیان مشکلات پرداخته و مایل به ذکر نام خود نیستند سه الی چهار ماه است که حقوق و مزایای خود را از شهرداری دریافت نکرده و هم اکنون با مشکلات معیشتی زیادی مواجه شده اند.

یکی از این کارکنان شهرداری بروجرد گفت: در آستانه عید نوروز که همه خانواده ها در تدارک خرید برای خانواده و فرزندان خود هستند، کارکنان شهرداری این شهر حتی توانایی پرداخت کرایه خانه یا سرویس مدرسه فرزندان خود را ندارند.

گودرزی افزود: متاسفانه تعدادی از کارکنان شهرداری در کنار خیابان دستفروشی می کنند تا بتوانند در آستانه سال نو شرمنده اعضای خانواده شان نباشند.

یکی دیگر از کارکنان شهرداری بروجرد می گوید: به علت عدم دریافت حقوق ، به اغلب کسبه محل زندگی خود بدهکار هستم و کالاهای ضروری خانه را به طور اقساطی خریداری می کنم.

وی اضافه کرد: عدم پرداخت حقوق توسط شهرداری علاوه بر مشکلات مالی، فشارهای دیگری را به خانواده کارکنان وارد کرده و اختلافاتی را در خانواده ها ایجاد کرده است.

وی افزود: شهردار و مسوولان واحدهای مختلف شهرداری به فکر کارکنان در آستانه نوروز نیستند و با تهدیداتی که گاهی از سوی آنها بیان می شود، کارکنان جرات تعطیل کردن کار را ندارند.

یکی دیگر از کارکنان ستادی شهرداری بروجرد گفت: ما در بطن کار قرار داریم و شاهدیم که اگر چه شهرداری بروجرد درآمد پایدار ندارد، ولی از محلهای مختلف ماهانه صدها میلیون تومان به حساب شهرداری واریز می شود.

شهردار بروجرد در این خصوص می گوید: در صورت همکاری مردم با شهرداری در خصوص پرداخت عوارض ساخت و ساز امیدواریم به مراتب فاصله زمانی پرداخت حقوق کمتر و در نهایت به روز شود.

ˈ منوچهر یوسفیˈ افزود: مشکلات مالی درشهرداری بروجرد مربوط به چند ماه اخیر نیست بلکه از گذشته روی دست ما مانده است.

وی اضافه کرد: عیدی کارکنان شهرداری شب گذشته به حساب انها واریز شده تا بخشی از مشکلات مالی آنها در آستانه عید نوروز حل شود.

وی اظهار داشت: عمده درآمد شهرداری بروجرد از صدور پروانه ها و کسب عوارض است که امسال به دلیل برودت هوا ساخت و سازهای چندانی صورت نگرفته ولی شهرداری با اجرای طرحهایی مانند تخفیف در پرداخت عوارض، سعی در جلب مشارکت شهروندان و کسب درآمد دارد.

معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد نیز در این باره گفت: ما به مدیریت محلی اعتقاد داریم و مشکلات شهرداری باید توسط خودشان مرتفع شود.

ˈ منوچهر فراقیˈ افزود: سیستم مدیریت شهری نشات گرفته از رفتار شهروندی است و مردم اعضای شورای شهر را انتخاب کرده و حق انتخاب شهردار را به اعضای شورا داده اند و خود مردم باید آن را حل کنند و شورای شهر نیز باید پاسخگوی مشکلات پیش آمده باشد.

تلاش خبرنگار ایرنا برای گفتگو با ریاست شورای اسلامی شهر بروجرد بی نتیجه ماند.

634/542/681
کد N139600

وبگردی