آفتاب
والیبال لیگ دسته یک

سرنوشت مقاومت شهرداری ارومیه در بوشهر رقم می خورد

سرنوشت مقاومت شهرداری ارومیه در بوشهر رقم می خورد

ارومیه - ایرنا - با برگزاری دیدار سوم تیم های دلیران دشتی بوشهر و مقاومت شهرداری ارومیه در مرحله پلی آف والیبال لیگ دسته یک باشگاه های کشور، سرنوشت نماینده ارومیه امروز یکشنبه در شهر خورموج بوشهر رقم می خورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تیم مقاومت شهرداری ارومیه با قرار گرفتن در رده چهارم گروه 2 به جمع هشت تیم برتر رقابتهای لیگ دسته یک کشور پیوست و با راهیابی به مرحله پلی آف حریف تیم دلیران دشتی بوشهر شد.

در مرحله پلی اف لیگ دسته یک، چهار تیم برتر گروه یک دور مقدماتی این رقابتها به صورت ضربدری با تیم های اول تا چهارم گروه 2 بازی می کنند تا تیم های پیروز راهی مرحله نیمه نهایی و نهایی شوند.

دو تیم (ارومیه و بوشهر) در دیدار دور رفت مرحله پلی آف روز بیست و سوم بهمن ماه در شهر خورموج به مصاف هم رفتند و تیم ارومیه با قبول شکست 3 بر 1 برابر میزبان بوشهری چشم امید به دیدار دور برگشت در ارومیه دوخته بود.

در دیدار برگشت که روز سی ام بهمن ماه در سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه برگزار شد تیم مقاومت شهرداری ارومیه موفق شد با نتیجه مشابه 3 بر 1 از سد حریف بوشهری خود عبور کرده و تلافی شکست دور رفت را به نوعی جبران کند.

تا این جای کار همه چیز برای دو تیم به طور مساوی تقسیم شده بود و کار به بازی سوم کشیده شد.

دو تیم در حالی در دیدار سوم به مصاف هم می روند که با انجام دو بازی طی دو هفته گذشته شناخت خوبی از یکدیگر داشته و برای شناخته شدن چهره تیم صعود کننده برابر هم صف آرایی می کنند.

به نظر می رسد تیم بوشهر به دلیل بهره مندی از امتیاز میزبانی شانس بیشتری نسبت به تیم ارومیه داشته باشد ولی تیم مقاومت ارومیه تیمی برخاسته از مهد والیبال ایران است و با هدایت جاوید محسنی نیا یکی از ملی پوشان اسبق تیم ملی و مربیان با تجربه ارومیه ای با آمادگی هرچه بیشتری به مصاف حریف بوشهری خود می رود.

بازی سوم مرحله پلی آف لیگ دسته از ساعت 16 امروز در شهر خورموج آغاز می شود و دو تیم برای تعیین تیم راه یافته به جمع چهار تیم برتر لیگ دسته یک و رسیدن به مرحله نیمه نهایی خواهند جنگید.

تاکنون صعود تیم های ذوب آهن اصفهان، پیشگامان شفق اردکان و فولاد عظیمی گنبد به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها مسجل شده است و از بین تیم های دلیران دشتی بوشهر و مقاومت شهرداری ارومیه نیز یک تیم به نیمه نهایی صعود می کند.

محمدحسن شفقی به عنوان ناظر فدراسیون نظارت بر این دیدار را عهده دار است و بهروز جعفری و محسن ترابی نیز به عنوان داوران اول و دوم قضاوت این بازی را بر عهده دارند.

سرمربی تیم مقاومت شهرداری ارومیه قبل از این دیدار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم بوشهر یکی از تیم های پرقدرت لیگ دسته یک کشور است و طی دو دیدار گذشته در دور رفت و برگشت پلی آف بازی های بسیار خوبی برابر ما به نمایش گذاشته است.

جاوید محسنی نیا اظهار کرد: آنالیز بسیار خوبی از تیم حریف انجام داده ایم و امیدواریم با ارائه بازی خوب و کم اشتباه به مرحله نیمه نهایی صعود کنیم.

وی گفت: بازیکنانم بسیار جوان و کم تجربه هستند و به جز دو سه بازیکن بقیه از میانگین سنی کمی برخوردارند ولی با این وجود تاکنون بازی های قابل قبولی ارائه داده و به خوبی از جایگاه والیبال شهرمان دفاع کرده اند.

وی ادامه داد: اگر بازیکنانم سه فاکتور دریافت توپ های اول، دفاع و سرویس هدفمند را به خوبی انجام دهند مطمئنا توانایی پیروزی در این میدان را داریم و می توانیم با اقتدار به جمع چهار تیم برتر صعود کنیم.

محسنی نیا گفت: هر دو تیم تمام توان خود را طی دو بازی گذشته به کار بسته اند و شناخت خوبی از یکدیگر دارند و برای بازی سوم کار بسیار سختی مقابل هم دارند.

وی افزود: دوری مسافت بین محل تمرین، مسابقه و محل اسکان در شهر بوشهر یکی از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم به طوری که ما برای انجام تمرینات مسیر 200 کیلومتری (رفت و برگشت) را طی می کنیم که این امر موجب خستگی بازیکنان می شود.

کاپیتان تیم والیبال مقاومت شهرداری ارومیه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود تمامی مشکلات موجود تاکنون برای رسیدن به مرحله پلی آف بازی های قابل قبول به نمایش گذاشته ایم و نتایج خوبی کسب کرده ایم و صعود به مرحله پلی آف نشان از غیرت و تعصب بازیکنان دارد.

رسول دلپسند افزود: نحوه ایاب و ذهاب بازیکنان به هنگام اعزام به مسابقات از دیگر مشکلاتی است که به دلیل سفرهای طولانی و خسته کننده زمینی موجب خستگی بازیکنان شده و بر نحوه عملکرد آنان در ارائه بازی تاثیرگذار است.

دلپسند در خصوص دیدارهای مرحله پلی آف مقابل بوشهر گفت: تیم بوشهر تیم نخست گروه اول لیگ دسته یک است و بازیکنان خوب و آماده ای در اختیار دارد و دو دیدار گذشته بازی های سخت و نفس گیری مقابل آنان داشته ایم.

وی گفت: بازیکنان مصمم به پیروزی در این دیدار حساس و مهم هستند چرا که می دانند با پیروزی از خطر خارج از شدن از گردونه رقابتها رهایی یافته و جمع چهار تیم برتر لیگ دسته یک صعود کنیم که این امر افتخار خوبی برای مهد والیبال ایران است.

اگر تیم مقاومت ارومیه بتواند در بازی امروز بر بوشهر فائق آمده و از آن طرف تیم شهرداری ارومیه نیز در دیدار دور برگشت پلی آف موفق به برد برابر تیم باریج اسانس کاشان در سالن شش هزار نفری ارومیه شود عاشقان والیبال ارومیه عصر روز چهارشنبه هفته جاری جشن صعود هر دو نماینده شهرشان به مرحله نیمه نهایی را با شکوه خاصی بپا می کنند.

گزارش از: نرگس موذنی حبشی

7126/581/245
کد N139564

وبگردی