آفتاب

معاون اول قوه قضاییه: اقتصاد مقاومتی دراولویت کاری دستگاه قضایی قرار دارد

معاون اول قوه قضاییه: اقتصاد مقاومتی دراولویت کاری دستگاه قضایی قرار دارد

ساری - ایرنا - معاون اول قوه قضاییه با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، گفت : اقتصاد مقاومتی در اولویت کاری دستگاه قضایی است و ما برای کمک و مساعدت لازم به بخش های اجرایی که در خط مقدم اجرای این ابلاغیه قرار دارند، آمادگی داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ˈ سید ابراهیم رییسی ˈ عصر روز شنبه در مراسم معارفه مدیرکل دادگستری مازندران افزود: دراقتصاد مقاومتی باید به استعدادهای درون کشور توجه ویژه داشته باشیم تا دشمنان انقلاب واسلام را وادار به عقب نشینی کنیم.

وی ادامه داد : تشکیلات قضایی برای کمک به همه بخش ها و دستگاه های اجرایی کشور جهت توسعه اقتصاد مقاومتی آمادگی دارد و از هیچ کوششی برای این مهم دریغ نخواهد کرد.

رییسی همچنین با تاکید برضرورت افزایش اعتماد عمومی بویژه به دستگاه قضایی، بیان داشت: اقدامات وعملکرد باید منجر به افزایش اعتماد عمومی مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی شود و مردم احساس کنند هرگاه ظلمی به آنها شده است با مراجعه به دستگاه قضایی از آنان رفع ظلم می شود.

وی افزود : خود کنترلی و توسعه اخلاق و معنویت باعث افزایش کارآمدی خواهد شد، در بحث نظارت و نظارت پذیری نیز اصل امر به معروف و نهی از منکر جامعه را از هرگونه زشتی و پلشتی پاک کرده و در واقع نظارت همگانی سلامت یک نهاد یا سازمان را تضمین می کند.

معاون اول قوه قضاییه اظهار داشت: نگاه مدیریت اسلامی نسبت به مردم نگاه با عشق و محبت است و مدیران دینی ما نگاه ویژه ای به مردم داشتند، در مقابل آنچه که امروزه حامیان استکبار به عنوان حقوق انسانی و بشر از آن دم می زنند تنها ابزاری برای تسلط بر ملت هاست.

رییس کل سابق دادگستری مازندران نیز در این جلسه عملکرد دوران هفت ساله مدیریتش را تشریح کرد و گفت : از سال 1385 تاکنون بیش از چهار میلیون و 300 هزار فقره پرونده در دادگستری استان مورد رسیدگی قرار گرفت و بیش از یک میلیون حکم نیز به اجرا درآمده است.

حجت الاسلام والمسلمین ˈحسین طالبیˈ با اشاره به اقدامات شورای حفظ حقوق بیت المال افزود: با پیگیری های شورا در برخورد با متصرفان اراضی ملی و جنگلی از طریق اجرای احکام و اجرای تبصره ذیل ماده 55 از سال 1386 تاکنون با تشکیل تعداد پنج هزار و 486 فقره پرونده بیش از یکهزار و 433 هکتار از اراضی متصرفی به ارزش بیش از 542 میلیاردو750 میلیون تومان خلع ید شد.

طالبی ایجاد شبکه رایانه ای در تمامی حوزه های قضایی و تجهیز همه شعب به سخت افزار مورد نیاز، راه اندازی اتوماسیون اداری، ایجاد حوزه های قضایی جدید و ارتقای دادگاه های عمومی بخش به دادگستری، احداث ساختمان های اداری دادگستری ها و شوراهای حل اختلاف ، احداث خانه های سازمانی ، ایجاد آرشیو الکترونیکی و اسکن و ورود اطلاعات بیش از پنج میلیون فقره پرونده موجود در بایگانی راکد به این بایگانی را از دیگر اقدامات دوران مدیریت خود برشمرد.

درپایان این مراسم ازتلاش های طالبی قدردانی وتقوی فرد به عنوان رییس کل جدید دادگستری مازندران معرفی شد.ک/2

609/1654/536
کد N139384

وبگردی