آفتاب

استاندار آذربایجان شرقی: مدیریت علمی کشور ضروری است

استاندار آذربایجان شرقی: مدیریت علمی کشور ضروری است

جلفا ، تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی گفت: در شرایط کنونی کشور یگانه راه برون رفت از تنگناها اداره کشور بر پایه علمی استوار است.

ˈ اسماعیل جبارزاده ˈ، شنبه در آیین معرفی فرماندار جدید شهرستان جلفا افزود: نجات کشور از مشکلات با تشکیل تیم های قوی اقتصادی و بررسی علمی ظرفیت ها و امکانات موجود امکان پذیر است.

وی با ابراز تاسف از وضع موجود کشور آن را نتیجه سوء مدیریت و نبود برنامه ریزی مدون دانست و گفت: با تدوین چشم انداز منطقه ای توسعه و پیشرفت مناطق شتاب می گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: متاسفانه کشور طی سال های اخیر به تبعیض و رانت خواری مبتلا شده و مسیر توسعه و پیشرفت کشور منحرف شده است.

جبارزاده خاطرنشان کرد: حمایت نکردن از سرمایه های سرمایه گذاران و استعدادهای نیروهای متخصص مصیبت بزرگی است که در سال های اخیر به کشور تحمیل شده است.

وی افزود: بسیاری از استعدادهای قوی و نیروی انسانی متعهد به علت برخی سیاست های غلط دور شدند که این وضعیت باید اصلاح شود.

نماینده عالی دولت در استان آذربایجان شرقی در ادامه به ظرفیت های شهرستان جلفا اشاره کرد و وجود نعمت خدادادی رودخانه ارس و اراضی کشاورزی در کنار منطقه آزاد ارس را برای توسعه شهرستان و استان مهم ارزیابی کرد.

جبارزاده از منطقه آزاد ارس به عنوان موتور توسعه استان یاد کرد و گفت: باید از تمام ظرفیت های این سازمان برای رشد و بالندگی منطقه و استان بهره برداری کرد.

وی خطاب به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس تاکید کرد: نباید به افراد سودجو و متجاوز به بیت المال فرصت جولان در این منطقه داده شود.

وی به وضعیت نابسامان شهرستان و استان به لحاظ نرخ بالای بیکاری اشاره کرد و افزود: در سال های گذشته معمولا نرخ بیکاری آذربایجان شرقی در حدود 7 درصد بود که در سال های اخیر این میزان از میانگین 12 درصد کشوری نیز بالاتر رفته است.

وی عزم عمومی توام با همدلی و تدبیر را راهکار اساسی برای نجات کشور در شرایط کنونی بیان کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان با تقدیر از تلاش های فرماندار سابق حمایت از سرمایه گذاری مولد، اشتغالزایی و تامین معاش مردم با همفکری و تعامل با ائمه جمعه و سایر دستگاه های اجرایی و قانون مداری را به فرماندار جدید توصیه کرد.

در این آیین زاهد محمودی به عنوان فرماندار جدید جلفا معرفی و از خدمات 20 ماهه مختار سیفی قدردانی شد.

فرماندار جدید جلفا تدوین سند جامع و نقشه راه چهارساله و تصمیم گیری بر مبنای تدبیر و تلاش برای ایجاد امید و نشاط درمردم در کنار توجه به توسعه فرهنگی شهرستان را از اولویت های مسوولیتی خود اعلام کرد.

زاهد محمودی گفت: تلاش برای بهره گیری از استعدادهای بالقوه در جهت رشد و بالندگی شهرستان مرزی جلفا از دیگر محورهای کاری است.

7222/587
کد N139109

وبگردی