آفتاب
"مدخل شناسی شعر کهن سمنان"امسال منتشر می شود

اعلام آمادگی حوزه هنری برای چاپ آثار هنرمندان استان سمنان

اعلام آمادگی حوزه هنری برای چاپ آثار هنرمندان استان سمنان

رئیس حوزه هنری استان سمنان از آمادگی حوزه هنری برای چاپ تولیدات هنری هنرمندان این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، سید عباس دانائی در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره شعر و داستان کوتاه شاهوار، تولید آثار هنری و آموزشی را دو ماموریت اصلی حوزه هنری دانست و گفت: جشنواره ادبی "شاهوار" یکی از رویدادهای خوب فرهنگی در استان است که مدت هفت سال است در حوزه هنری استان در بخش شعر و داستان کوتاه، برگزار می شود و فرصتی برای گردهمایی شاعران و نویسندگان استان و شناخت از آخرین آثار یکدیگر است.

رئیس حوزه هنری استان سمنان یکی از اهداف این جشنواره را استعدادیابی در بین شاعران و نویسندگان عنوان کرد و اظهار داشت: شناخت هنرمندان هم استانی از یکدیگر و گسترش کیفی و کمی آثار هنرمندان از دیگر اهداف این جشنواره است.

دانائی خاطر نشان کرد: برگزاری این جشنواره‌ها مقدمه ای برای تولید آثار هنرمندان در طول سال است.

وی با بیان اینکه حوزه هنری استان آمادگی آن را دارد تا تولیدات هنرمندان را چاپ کند، گفت: در سال جاری از سه جلد کتاب نویسندگان استان رونمایی شد و دو جلد دیگر نیز زیر چاپ بوده و در آینده‌ای نزدیک رونمایی می شود.

رئیس حوزه هنری استان سمنان، گردآوری دانشنامه فرهنگ و تمدن استان سمنان در 110 جلد را از دیگر کارهای انجام شده توسط پژوهشگران هم استانی عنوان کرد و افزود: در بخش ادبیات "مدخل شناسی در شعر کهن استان سمنان" از کارهای خوبی بود که انجام شده و انشالله تا قبل از پایان سال شاهد چاپ آن خواهیم بود که در آن آثار 89 تن از شاعران هم استانی از قرن چهارم هجری تا یکصد سال اخیر مورد بررسی قرار گرفته است و در بخش شاعران معاصر نیز آثار نزدیک به30 تن از شاعران یکصد سال اخیر مورد بررسی قرار گرفته است.

دانائی اظهار کرد: کسب رتبه اول کشور توسط حوزه هنری استان سمنان در سال جاری در بخش ادبی به همت هنرمندان حوزه هنری استان حاصل شد که مایه مباهات است و امیدواریم این روند در سال‌های آتی نیز ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

کد N139040

وبگردی