آفتاب

استاندار اردبیل ایمن سازی جاده‌های مواصلاتی استان را در کاهش تصادفات مهم دانست

استاندار اردبیل ایمن سازی جاده‌های مواصلاتی استان را در کاهش تصادفات مهم دانست

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: از ششم تا 11 فروردین 93 محدودیت ترافیکی را در محورهای استان شاهد نخواهیم بود.

به گزارش ایسنا، سیدکمال الدین میرجعفریان در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان اردبیل گفت: اردبیل جزو استان‌های گردشگر پذیر کشور به ویژه در ایام عید می‌باشد.

وی ایمن سازی جاده‌های مواصلاتی استان را در کاهش تصادفات مهم دانست و تصریح کرد: باید ضمن ایجاد زیرساخت‌های مناسب نسبت به رفع نقاط حادثه خیز و نصب علایم راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها اقدام شود.

وی تصریح کرد: محدودیت‌های ترافیکی برای این وسایل نقلیه در محورهای اردبیل – سرچم و اردبیل – آستارا اعمال خواهد شد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به اعمال محدودیت های ترافیکی ایام نوروز در این استان گفت: در تعطیلات نوروزی امسال از تردد کامیون و تریلی در جاده های اصلی این استان جلوگیری خواهد شد.

وی ممنوعیت تردد را شامل دو مرحله دانست و تاکید کرد: مرحله اول محدودیت‌های ترافیکی از تاریخ 29 اسفند ماه 92 تا پنجم فروردین ماه 93 و مرحله دوم از تاریخ 11 فروردین الی 16 فرودین 93 اعمال خواهد شد.

معاون استاندار اردبیل با بیان اینکه از ششم تا 11 فروردین 93 محدودیت ترافیکی را در محورهای استان شاهد نخواهیم بود، ادامه داد: ایجاد مسیر امن و آرام که تمام جوانب امنیت سفر برای مسافران و گردشگران را به همراه داشته باشد، از اهداف اجرایی این طرح ترافیکی است.

میرجعفریان 70 درصد علت وقوع تصادفات جاده‌ای را عامل انسانی برشمرد و یادآور شد: ترافیک معابر درون شهری و برون شهری با مسایل فرهنگی ارتباط مستقیم دارد که دستگاه‌های فرهنگی به ویژه رسانه‌های گروهی و مطبوعات نقش بسزایی در حل این مشکلات و کاهش تلفات جاده‌ای دارند.

وی افزایش سطح پوشش مطلوب و حل موانع سیستم آنتن دهی شبکه‌های تلفن همراه به ویژه در محور اردبیل – سرچم، لکه گیری معابر شهر از طریق آسفالت سرد، خط کشی محورهای مواصلاتی استان به ویژه در گردنه‌ها و نقاط مه گیر، ارتقاء آمادگی خدمات رسانی، نظافت، تجهیز و تعمیر نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین راهی و... را خواستار شد.

انتهای پیام

کد N139016

وبگردی