آفتاب

متکدیگران، کلاشان و معتادان پرخطر از کرمان جمع‌آوری می‌شوند

متکدیگران، کلاشان و معتادان پرخطر از کرمان جمع‌آوری می‌شوند

دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: گروهی در سطح شهر به نام کلاش‌ها وجود دارند که به عقیده بنده با این گونه افراد که خود را به ظاهر فقیر یا معلول جلوه می دهند، باید برخورد جدی داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، " یدالله موحد" در نشست خبری خود با شهرداران کرمان و شهرستان‌ها گفت: نمایندگان حقوقی شهرداری‌ها باید هر دوهفته یک بار مسایل و مشکلات را با دستگاه قضایی بررسی کنند.

وی ادامه داد: برای افزایش همکاری بین نیروی‌انتظامی و شهرداری برای بررسی مسایل خاص، شهرداری باید با فرمانده انتظامی شهرستان جلساتی برگزار کند.

موحد بیان کرد: اعتقاد دارم شهرداری کرمان دوران موفقیت‌آمیزی را پشت سر گذاشته و باید موفقیت‌های دیگری را در بحث عمران شهری داشته باشد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان اظهارکرد: دستگاه قضایی همراه با همه ارگان‌های دیگر موظف به حمایت از شهرداری است و باید بدانند شهرداری چه مشکلاتی را از نظر مالی و عمرانی دارد.

وی افزود: نه تنها دستگاه قضایی بلکه همه ارگان‌ها باید انگیزه مضاعفی را برای حمایت از شهرداری داشته باشند.

موحد با اشاره به جمع‌آوری تکدیگری و معتادان پرخطر در سطح شهر گفت: شهرداری و دستگاه‌های قضایی در بعضی از مسایل اجتماعی مانند جمع‌آوری تکدیگری درگیر است اما باید بدانیم که تنها برخورد کیفری با تکدیگران کافی نیست.

وی ادامه‌داد: برای برخورد با تکدیگران مجازات خفیفی وجود دارد که موضوع را حل و فصل نخواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان بیان‌کرد: گروهی در سطح شهر به نام کلاش‌ها وجود دارند که به عقیده بنده با این‌گونه افراد که خود را به ظاهر فقیر یا معلول جلوه می‌دهند باید برخورد جدی داشت.

موحد تصریح‌کرد: کلاشان و معتادان پرخطررا باید از متکدیان واقعی تفکیک کرد، کلاشان کسانی هستند که با ظاهرسازی خود را فقیر جلوه می‌دهند.

وی افزود: پلیس مبارزه با موادمخدر برای جمع‌آوری معتادان پر خطر، کودکان آزار دیده در سطح شهر که به عهده بهزیستی است باید وارد شود تا شهری سالم و امن را به ارمغان آوریم.

موحد ادامه‌داد: مساله حاشیه‌نشینی معظلی است که سالیان سال وجود دارد که در این زمینه خلاءهای قانونی، مشکلات بیشتری را دامن زده است که خوشبختانه دستگاه قضا در حل این مساله حاضر به همکاری با شهرداری است و شهرداری برای ورود به بعضی از مناطق باید با سازمان قضایی هماهنگی‌های لازم را انجام دهند تا نیروی انتظامی را مکلف کنیم قبل از هر اقدامی مستندسازی‌های لازم را انجام داده و همگام با شهرداری باشد.

انتهای پیام

کد N138996

وبگردی