آفتاب

برنامه ریزی برای پذیرایی از میهمانان نوروزی خراسان رضوی کلید خورد

برنامه ریزی برای پذیرایی از میهمانان نوروزی خراسان رضوی کلید خورد

مشهد - ایرنا - مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: با آغاز به کار فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفرهای استان، برنامه ریزی برای پذیرایی از میهمانان نوروزی آغاز شده است.

ˈعلی اکبر لباف خانیکیˈ روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برنامه ریزی برای پذیرایی و استقبال از مسافران نوروزی در این استان در دو بخش اداری و ستادی ساماندهی و هدایت شده است.

وی گفت: در بخش ستادی با آغاز به کار ستاد هماهنگی خدمات سفرهای خراسان رضوی به ریاست استاندار تاکنون دو نشست تشکیل شده است.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفرهای استان افزود: این ستاد دارای 12 معاونت در محور های اصلی خدمات دهی به زائران و مسافران نوروزی است.

وی گفت: از جمله مهم ترین این معاونت ها می توان به معاونت آمار و اطلاعات، اسکان و پذیرایی، بهداشت و درمان، نظارت و ارزیابی، امور عمومی و خدمات، امور امنیتی، انتظامی و حقوقی، امداد، حمل و نقل، امور فرهنگی و اجتماعی، ارتباطات و اطلاع رسانی اشاره کرد.

لباف خانیکی اظهار داشت: در بخش برنامه های اداری نیز اداره کل میراث فرهنگی در دو بخش اداره کل و ادارات و نمایندگی های شهرستان ها پذیرایی از مسافران را برنامه ریزی می کند.

وی افزود: برنامه های متمرکز در کلانشهر مشهد شامل انجام امور مربوط به ستاد، آمادگی همکاران برای ارائه خدمات به مسافران در نوروز، تهیه بروشور، کتابچه و نقشه راهنما و به روز کردن سایت اداره کل، راه اندازی پایگاه های اطلاع رسانی در سطح شهر و مبادی ورودی محورهای قوچان - مشهد، نیشابور- مشهد و تربت جام - مشهد می باشد.

وی ادامه داد: تجهیز و آماده سازی واحدهای اقامتی و نظارت بر عملکرد آنها، نظارت بر واحدهای پذیرایی بین راهی، رسیدگی به شکایات مسافران از جمله برنامه های این اداره کل است.

دبیر ستاد هماهنگی سفر خراسان رضوی گفت: بازدید های مشترک نظارتی از تاسیسات گردشگری از 25 اسفند ماه جاری آغاز و تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد.

وی افزود: این بازدید های مشترک با حضور و مشارکت اداره تعزیزات، اداره اماکن نیروی انتظامی، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و نیز معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان انجام می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود: در تمام شهرستان ها نیز علاوه بر اموری که با ستاد استانی هماهنگ می شود، فرمانداران ریاست ستادهای شهرستانی را بر عهده دارند و تجهیز اماکن مذهبی، تاریخی و گردشگری، پاسخگویی به شکایات مردم، برگزاری نمایشگاه ها در امکان مناسب و اطلاع رسانی به مسافران در دستور کار خواهد بود./3

7496 /664 / 330
کد N138962

وبگردی