آفتاب
نماینده مجلس /

اقتصاد مقاومتی توسعه در شرایط تحریم را محقق می سازد

اقتصاد مقاومتی توسعه در شرایط تحریم را محقق می سازد

ارومیه -ایرنا - نماینده مردم ماکو ، چالدرن، شوط و پلدشت و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی نسخه ای است که می تواند توسعه در شرایط سخت اقتصادی و تحریم را محقق سازد.

ˈ محمد علیپور ˈ، روز شنبه درگفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: تکیه برتولید داخلی ، خود اتکایی ، حمایت از ظرفیت های داخلی و همچنین محور قرار دادن اقتصاد دانش بنیان از جمله مولفه های اقتصاد مقاومتی است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر کشور ما در شرایط تحریم اقتصادی قرار دارد و یکی از ترفندهای استکبار جهانی افزایش فشار بر معیشت مردم و جلوگیری از رشد اقتصادی، علمی و صنعتی است، باید مطالبات رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب مسولان قرار گیرد تا چرخ های اقتصادی کشور همگام با اقتصاد جهانی به حرکت درآید.

علیپور به ابزارهای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: مدیریت صحیح واردات و ایجاد محورهای اقتصادی مناسب براساس اصل 44 قانون اساسی و توجه به پیشرفت براساس اهداف سند چشم انداز 20 ساله، یکی از مهم ترین ابزارهای اقتصاد مقاومتی برای ترویج فرهنگ صحیح مصرف به ویژه مصرف کالاهای ایرانی و کاهش خرید کالاهای غیر ایرانی است.

وی با اشاره به نقش نیروهای متخصص بومی در تحقق اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: زمانی که آمریکایی ها قصد خروج از ایران را داشتند، اعلام کردند که ایران دیگر نیروی متخصص و کارآمد ندارد، اما حالا بعد از گذشت 35سال برغم تحریم ها و تهدیدهای مختلف، ایران اسلامی موفق به تربیت نیروهای متخصص و توانمندی در سطح بسیار عالی درجهان شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها تاکید فرموده اند که اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار برای مقابله با فشارها و تحریم های اعمال شده از سوی غرب علیه ملت ایران است، تاریخ هندوستان نشان می دهد که در زمان گاندی، هندوستان اقدام به خود تحریمی کرد، یعنی از خرید کالاهای انگلیسی خودداری ورزید و مردم فقط کالاهای تولید داخل را مصرف کرده و توانستند به استقلال واقعی و توسعه دست پیدا کنند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نقش مدیریت مصرف در اقتصاد مقاومتی گفت: باید سعی کنیم هزینه ها را کاهش و درآمد را افزایش دهیم که این کار هم صرفا در قالب بسیج همگانی و با حمایت همه جانبه مسوولان قابل اجرا است، این موضوع نقش مهمی در مبارزه با تورم و افزایش تولید داخلی دارد که اجرای درست آن می تواند باعث موفقیت در اعمال مدیریت های صحیح اقتصادی در کشور شود.

نماینده مجلس یادآور شد: برای توفیق در اقتصاد مقاومتی باید استعدادهای بالقوه جامعه بالفعل شود و بانک ها و موسسات زمینه حضور جوانان را در حوزه های تولیدی و اقتصادی فراهم کنند و کمتر به واردات تکیه شود، ضمن اینکه باید قبول کرد واردات در این سال ها قدرت مانور فعالیت های اقتصادی توسط عناصر درونی کشور را گرفته و کند کرده است.

علیپور یادآور شد: در مقطع حساس کنونی اگر به اقتصاد مقاومتی به صورت جدی توجه شده و به عنوان بهترین مسیر حرکت مدنظر قرار گیرد، بدون شک پیروز اصلی ملت ایران خواهد بود.

8135/583/ 1495
کد N138939

وبگردی