آفتاب

تشدید برخورد با قاچاقچیان مواد محترقه در بناب

تشدید برخورد با قاچاقچیان مواد محترقه در بناب

فرمانده‌ی انتظامی بناب گفت: از تردد قاچاقچیان و ورود مواد محترقه به شهرستان جلوگیری و با متخلفان بشدت برخورد می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌شرقی، سرهنگ «علی سلطانی‌وش» در جمع اصناف و مغازه‌داران این شهر اظهار کرد: با توجه به آثار مخرب و جبران‌ناپذیر استفاده از مواد محترقه همواره بخش عمده‌ای از توان نیروی انتظامی صرف کنترل و رسیدگی به عوارض ناشی از آن می‌شود.

وی با بیان اینکه قاچاقچیان مواد محترقه پس از دپوی این گونه کالاها آنها را به بازار عرضه کرده و زمینه را برای ایجاد ناامنی فراهم می کنند، افزود: پلیس از هم اکنون با قاطعیت از تردد قاچاقچیان و ورود مواد محترقه به شهرستان جلوگیری و با آنان به شدت برخورد می کند.

این مقام انتظامی گفت: فرماندهی انتظامی شهرستان بناب تلاش دارد تا با انجام اقدامات پلیسی محل‌های ورود، دپو، مسیرهای انتقال و عرضه مواد محترقه در سطح شهرستان را شناسایی و نسبت به پلمب آن اقدام کند.

وی بر اقدامات اجرایی و بدون اغماض پلیس برای برخورد با قاچاقچیان و فروشندگان مواد محترقه، شناسایی محل‌های ساخت و تولید مواد محترقه دست‌ساز، پلمب این مکان‌ها، کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار در زمینه‌ی قاچاق و توزیع مواد محترقه دست‌ساز تاکید و اظهار کرد: آگاهی بخشی به خانواده‌ها از خطرات زیانبار انفجار مواد محترقه، مهم‌ترین راه مبارزه با این پدیده است.

سرهنگ سلطانی‌وش با اشاره به ماده‌های 618- 619 و 620 قانون مجازات اسلامی و قانون تشدید مجازات قاچاق سلاح و مهمات‌، واردکنندگان و توزیع‌کنندگان غیرمجاز و مصرف‌کنندگان اقلام انفجاری، آتش‌زا و مواد محترقه غیر استاندارد را قابل تعقیب کیفری دانسته و خاطرنشان کرد: متهمان علاوه بر جزای نقدی به 6 ماه تا 2 سال حبس نیز برابر قانون محکوم می‌شوند.

انتهای پیام

کد N138912

وبگردی