آفتاب

سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در بین زنان ‌

سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در بین زنان ‌

مسئول بخش رادیولوژی بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان گفت: سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در بین زنان است و خانم‌هایی که بالای 40 سال سن دارند، برای معاینه و تشخیص سرطان سینه حتما به کلینیک تشخیص سرطان مراجعه کنند‌.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، دکتر "جعفر احمدی" در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کلینیک تشخیص سرطان سینه در مرکز بهداشت واقع در خیابان امام (ره) رفسنجان‌، به بیماران ارائه خدمات می‌دهد، به گونه‌ای که پس از معاینه‌، افراد مشکوک که نیاز به درمان داشته باشند، برای انجام تست ماموگرافی به بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) ارجاع داده می‌شوند.

وی توصیه کرد: افرادی که بالای 40 سال سن دارند، برای معاینه سرطان سینه به کلینیک تشخیص سرطان مراجعه کنند و افراد زیر 40 سال نیز در صورت وجود سابقه سرطان‌های سینه‌، روده و تخمدان در خانواده، مراجعه کنند. دکتر احمدی خاطر‌نشان کرد‌: افراد در زیر سن 40 سالگی بهتر است خود‌آزمایی انجام دهند و در صورت مشاهده توده غیر متعارف به کلینیک مراجعه نمایند.

وی در بخشی از سخنانش به دستگاه رادیولوژی و عکس برداری که اخیرا به بهره برداری رسید، گفت: دستگاه دیجیتال رادیولوژی بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) در مدت زمان 10 ثانیه عکس از ناحیه درد یک بیمار را با کیفیت بالا گرفته و در همان لحظه پزشک متخصص در هرجای دنیا، می‌تواند عکس را از طریق اینترنت ببیند و تشخیص بیماری را نیز اعلام کند.

دکتر احمدی از مزایای دیگر این دستگاه تابش اشعه کم به بیمار، کاهش هزینه‌های بیمارستانی و نیازنداشتن به فیلم برشمرد و خاطر‌نشان کرد: این دستگاه توسط خیر آقای محمدی خریداری شده است و در آینده نزدیک نظیر همین دستگاه در بیمارستان مرادی راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام

کد N138872

وبگردی