آفتاب
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم:

رقابت‌های ناسالم به هیئت‌های مذهبی لطمه می‌زند

رقابت‌های ناسالم به هیئت‌های مذهبی لطمه می‌زند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ایجاد رقابت‌های ناسالم بین هیئت‌های مذهبی را زائیده‌ی وسوسه‌های شیطانی و فکر شوم دشمنان برای تضعیف روحیه همدلی و انسجام این تشکل‌ها دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه قم به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در اولین جلسه برنامه‌ریزی شورای جدید هیئت‌های مذهبی استان قم، تاکید کرد: دشمن می‌خواهد هیئت‌های مذهبی سرگرم بگومگوهای غیرضروری و رقابت‌های ناسالم شوند تا نتوانند نقش اصلی خود را ایفا کنند.

وی از هیئت‌های مذهبی که سابقه فعالیت بیش از هزار ساله دارند به عنوان میراث ارزشمند و گرانبها یاد کرد که باید حفظ شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه نباید اجازه دهیم افرادی از این میراث گرانبها سوءاستفاده کنند، گفت: این میراث متعلق به اهل بیت(ع) است و نباید به گونه‌ای سلیقه‌ای، جناحی و باندی عمل کنیم که این میراث لطمه ببیند.

وی با اشاره به تلاش نظام سلطه و دشمنان اسلام برای اختلاف‌افکنی بین مسلمانان، از هیئت‌های مذهبی استان خواست از حرکت‌ها و رفتارهایی که منجر به بروز اختلافات می‌شود پرهیز کرده و نشر فرهنگ اهل بیت(ع) و اعتقادات شیعه را در اولویت قرار دهند.

اسکندری حرکت در مسیر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و امام راحل را سیاست محوری شورای هیئت‌های مذهبی برشمرد و افزود: هیچ فعالیت و حرکتی نباید صورت بگیرد که مغایر با آرمان‌ها و ارزش‌های شهیدان و امام راحل باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در تبیین دومین سیاست محوری هیئت‌های مذهبی اظهار کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی باید مبتنی بر ترویج فرهنگ ناب اهل بیت عصمت و طهارت باشد.

اسکندری انسجام بخشی به هیئت‌های مذهبی را یکی از راهبردهای سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و گفت: فلسفه ساماندهی هیئت‌های مذهبی و تشکیل شورای هیئت‌های مذهبی این است که از پراکندگی بین هیئت‌های مذهبی جلوگیری شود.

در این جلسه که در آستانه ایام فاطمیه برگزار شد پیش‌بینی‌های لازم در مورد گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N138756

وبگردی